IRI: Τα ψώνια των Ελλήνων την περίοδο της Σαρακοστής

Ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα παρουσίασε άνοδο 2,6% το 2024, φτάνοντας συνολικά τα 12,1 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με τα 11,8 δισ. ευρώ του 2023, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana. Παράλληλα, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 2,8%, ενώ τα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) κατέγραψαν αντίστοιχη αύξηση στον τζίρο τους.

Στον τομέα των τροφίμων, η αξία των πωλήσεων σημείωσε άνοδο 3,6%. Αντίθετα, οι κατηγορίες των οικιακών καθαριστικών και των προϊόντων προσωπικής φροντίδας παρουσίασαν μείωση 0,9%, αν και σε επίπεδο όγκων σημείωσαν αύξηση 1,5% και 3,1% αντίστοιχα.

Ιδιαίτερη ανάπτυξη εμφάνισαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με τον τζίρο τους να αυξάνεται κατά 4,4%, τη στιγμή που τα επώνυμα προϊόντα σημείωσαν μικρότερη άνοδο, στο 2%. Το μερίδιο των private label (PL) τροφίμων αυξήθηκε στο 27,4% το 2024, από 26,7% το 2023 και 26,3% το 2022.

Όσον αφορά τις προσφορές, η συχνότητά τους ενισχύθηκε κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες, με το ποσοστό των προϊόντων σε προωθητικές ενέργειες να ανέρχεται στο 25,7%.

Σε επίπεδο καταστημάτων, τα μικρότερα σημεία πώλησης (έως 400 τ.μ.) κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου (+5,5%), ενώ τα υπερμάρκετ είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 3,1%. Οι πωλήσεις στα καταστήματα 1.000-2.500 τ.μ. σημείωσαν αύξηση 2,6%, ενώ στα καταστήματα 400-1.000 τ.μ. η ανάπτυξη διαμορφώθηκε στο 1,5%.

Γεωγραφικά, η Κρήτη κατέγραψε τη μεγαλύτερη άνοδο στις πωλήσεις (+5,2%), ακολουθούμενη από τη Βόρεια Ελλάδα (+3,9%), την Πελοπόννησο (+3,1%) και τη Θεσσαλονίκη (+2,7%). Μικρότερη ήταν η αύξηση στην Κεντρική Ελλάδα (+1,7%) και στην Αττική.