Εγκαίνια πραγματοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα το “καλάθι του νοικοκυριού” και ήδη έχουν ξεκινήσει οι αντιδράσεις από άλλους κλάδους, όπως οι κρεοπώλες, καθώς θεωρούν ότι το μέτρο καλλιεργεί τον αθέμιτο ανταγωνισμό, σπρώχνοντας το καταναλωτικό κοινό προς τα σούπερ μάρκετ.
Όπως ήταν αναμενόμενο, το καλάθι του νοικοκυριού μεταμορφώθηκε σε καλάθι ιδιωτικής ετικέτας, αφού τα private label προϊόντα των αλυσίδων κυριαρχούν σε αυτό. Παράλληλα, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος διεξήγαγε έρευνα στην ιστοσελίδα «e-katanalotis» η οποία κατέδειξε ότι ο καταναλωτής παραμένει «απροστάτευτος όχι μόνο απέναντι στη συνεχώς αυξανόμενη ακρίβεια και έκρηξη τιμών, αλλά και απέναντι στη διαχρονική αδυναμία των οποιωνδήποτε κρατικών παρεμβάσεων που επιδιώκουν την αντιμετώπιση του προβλήματος». Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, διαπιστώθηκε ότι κάποιες από τις 13 αλυσίδες εμπορίας που καταχώρησαν στην πλατφόρμα «e-katanalotis» προϊόντα, δεν έχουν αποστείλει πλήρη κατάλογο αυτών, δηλαδή, δεν καλύπτουν όλες τις κατηγορίες όπως αυτές περιγράφονται στο νόμο. Επίσης, υπάρχουν αλυσίδες που περιλαμβάνουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε ποσοστό περίπου 80% του συνόλου ενώ σε κάποιες από τις αλυσίδες παρουσιάζεται το φαινόμενο να έχει καταχωρηθεί το ίδιο προϊόν από 2 έως έντεκα φορές. Η έρευνα διαπίστωσε, σύμφωνα με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, ότι κάποιες αλυσίδες έχουν καταχωρήσει προϊόντα σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, με συνέπεια την παραπλάνηση των καταναλωτών αλλά και του υπουργείου.