Σε έρευνα της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ), η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα μέσα στις γιορτές, αποτυπώνεται ξεκάθαρα το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκονται το τελευταίο διάστημα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όπως τα περίπτερα και τα Μίνι Μάρκετ. Παράλληλα, επιβεβαιώνει όσους υποστηρίζουν πως απαιτούνται άμεσα μέτρα στήριξης του επιχειρείν, προκειμένου να διασωθούν επιχειρήσεις που σήμερα βρίσκονται στο χείλος της οικονομικής καταστροφής. Σύμφωνα με τα βασικά συμπεράσματα της εν λόγω της έρευνας:
- Το 54% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν σε αυτήν εκτιμά ότι η κατάσταση θα δυσκολέψει περισσότερο το επόμενο εξάμηνο, καθώς θα αυξηθούν οι επισφάλειες και οι πτωχεύσεις.
- Το 56% βλέπει επιδείνωση της οικονομίας της χώρας.
- Το 49% εκτιμά εντονότερη τάση αύξησης τιμών σε προϊόντα.
Αλλά και από την πλευρά των καταναλωτών όμως δεν εμφανίζονται καλύτερα τα πράγματα. Ειδικότερα:
- Το 62% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι η οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους επιδεινώθηκε το τελευταίο εξάμηνο
- Το 84% δηλώνει ότι ένα από τα τρία σοβαρότερα προβλήματα της χώρας είναι η ακρίβεια
- Το 70% έχει περιορίσει δαπάνες ένδυσης, υπόδησης, ψυχαγωγίας και ταξιδιών
- Το 52% έχει μειώσει τις αγορές βασικών καταναλωτικών αγαθών, όπως πχ τα τρόφιμα.
Παράλληλα, σημαντικές είναι οι προσαρμογές στην καταναλωτική συμπεριφορά, σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο, πριν δηλαδή την αύξηση τιμών στα προϊόντα, για αγορές βασικών καταναλωτικών αγαθών, Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκαν τα εξής:
- Το 63% δηλώνει ότι αγοράζει κυρίως προϊόντα σε προσφορά.
- Το 57% επιλέγει καταστήματα ή supermarket για τις αγορές του με κριτήριο τις χαμηλότερες τιμές
- Το 55% αγοράζει πλέον μικρότερες ποσότητες προϊόντων σε σχέση με το παρελθόν.
- Επιπλέον, το 42% αγοράζει προϊόντα από διαφορετικά καταστήματα ή super market, προκειμένου να περιορίσουν τη συνολική δαπάνη.
- Επίσης, το 40% δηλώνει ότι αγοράζει πλέον κυρίως προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.