Νέες συνήθειες και διαφορετική αγοραστική συμπεριφορά υιοθετούν οι καταναλωτές εν μέσω κρίσης όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Αυτή την περίοδο σημειώνεται αύξηση των πωλήσεων σε εκπτωτικά καταστήματα, εντείνεται η αναζήτηση των καλύτερων προσφορών, ενώ αναπτύσσεται η αγορά μεταχειρισμένων και προσπάθεια για τη μείωση εξόδων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου ο πληθωρισμός αγγίζει το 10%, η γερμανική Aldi έγινε στην αρχή της σχολικής χρονιάς η 4η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη χώρα, πίσω από την Tesco, την Sainsbury’s και την Asda, ξεπερνώντας τη Morrisons. Η κίνηση αυτή είναι κοινή σε όλη την Ευρώπη: τα λιγότερα ακριβά καταστήματα, ή αυτά που θεωρούνται λιγότερο ακριβά, κερδίζουν αυτή τη στιγμή πολλούς νέους πελάτες.
«Στη Γαλλία, κερδίζουμε 500.000 πελάτες σε κάθε περίοδο», που αναλύεται από την εταιρεία Kantar, εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μισέλ Μπιερό, εκτελεστικός διευθυντής πωλήσεων στη Lidl.
«Τα εμπορικά που λειτουργούν σήμερα καλύτερα, είναι η Leclerc, η Aldi, η Lidl και η Hyper U, που είναι σήμερα οι λιγότερο ακριβές», εκτίμησε ο Μισέλ-Εντουάρ Λεκλέρ, πρόεδρος της επιτροπής στρατηγικής στα καταστήματα E.Leclerc.
Για να είναι ανταγωνιστική, η Carrefour, που θεωρείται πιο ακριβή από τους ειδικούς του κλάδου, επέμεινε στις αρχές Νοεμβρίου στην εκπτωτική της προσφορά κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του δικού σχεδιασμού για τα επόμενα χρόνια.
Στην Ισπανία, όπου τα προϊόντα τροφίμων αυξήθηκαν πάνω από 15% σε ένα έτος, η Mercadona, που βρίσκεται κάπου στο μέσον μεταξύ μιας εκπτωτικής εταιρείας και ενός σούπερ μάρκετ (με μεγάλη επιφάνεια πωλήσεων αλλά με αρκετά μειωμένη ποικιλία) διατηρεί πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς, πολύ μπροστά από την Carrefour (9,6%) και τη Lidl (5,8%). Αλλά ο ανταγωνισμός με αυτή την τελευταία και την Aldi έχει ενταθεί αυτούς τους τελευταίους μήνες, σύμφωνα με την Kantar.