Στα νέα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για την καταπολέμηση της ακρίβειας αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης. Συγκεκριμένα, δήλωσε:

«Τα τέσσερα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν μπορεί να περιορίζουν τις αυξήσεις, αλλά συνεχίζουν να κρατούν τις τιμές σε υψηλά επίπεδα. Με δεδομένες τις επίμονες συνθήκες ακρίβειας, αναγνωρίζουμε πως η κυβέρνηση αξιοποιεί κάθε περιθώριο παρεμβάσεων προκειμένου να στηρίξει τους πολίτες και να αντιμετωπίσει φαινόμενα “πληθωρισμού απληστίας”. Με δεδομένο ότι οι πληθωριστικές πιέσεις, που αποδίδονται σε εξωγενείς ως επί το πλείστον παράγοντες, θα διαρκέσουν τουλάχιστον και το πρώτο τετράμηνο του 2024, καθίσταται προφανές ότι η αντιμετώπιση του φαινομένου απαιτεί, όπως έχω υποστηρίξει, τριμερή συνεργασία κράτους, επιχειρήσεων και καταναλωτών. Και φαίνεται ότι τα εξαγγελθέντα μέτρα, μπορεί να επιδιώκουν ένα θετικό κοινωνικό πρόσημο, αλλά στοχεύουν στις αθέμιτες πρακτικές των προωθητικών ενεργειών και τις χρόνιες στρεβλώσεις “από το ευρωπαικό χωράφι στο ελληνικό ράφι”, αφού οι μεταλλάξεις του “transfer pricing” των ενδοομιλικών συναλλαγών καλά κρατούν από το 2008. Τα μέτρα επίσης αφορούν στη “μεταφορά εκπτώσεων” μεταξύ χονδρικής και λιανικής στους καταναλωτές για απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες, με την εφαρμογή “net pricing” σε νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα και με την επιβολή πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους του βρεφικού γάλακτος. Σε μια περίοδο παρατεταμένης ακρίβειας η λύση, πέραν της ενίσχυσης του διαθεσίμου εισοδήματος των νοικοκυριών με τις αυξήσεις που έχουν ανακοινωθεί, είναι “μια τιμή, χαμηλή τιμή”. Το βέβαιο είναι ότι η ένταση και η διάρκεια της ακρίβειας δύσκολα αντιμετωπίζεται, αφού εξαρτάται από το κόστος και συνθήκες παραγωγής, τον ανταγωνισμό, τη προσφορά και ζήτηση, τις στρατηγικές τιμολόγησης, τη φορολογία και τις εισαγωγές από πολυεθνικές, που δύσκολα ελέγχονται αφού συγκεντρώνουν την διάθεση των αναγκαίων καταναλωτικών αγαθών στην ΕΕ. Προτείνουμε ωστόσο, οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις να επεκταθούν στο κλάδο των επιχειρήσεων τροφίμων με μεγαλύτερη συμμετοχή των σούπερ μάρκετ για να νικήσουμε όλοι μαζί την ακρίβεια και να περιορίσουμε τον πληθωρισμό στη χώρα μας κατά μια μονάδα.»