Τα προϊόντα χωρίς γλουτένη αποτελούν μια από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες κατηγορίες τροφίμων των τελευταίων ετών. Παρά το γεγονός ότι οι εν λόγω κωδικοί αρχικά απευθύνονταν σε μια συγκεκριμένη ομάδα καταναλωτών που πάσχουν από συγκεκριμένες ασθένειες του γαστρεντερικού, όπως η κοιλιοκάκη, πλέον έχουν βρει μια σταθερή θέση στο καλάθι και του Έλληνα.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η αξία της παγκόσμιας αγοράς προϊόντων χωρίς γλουτένη προβλέπεται να εκτιναχθεί στα 43,65 δισ. δολ. μέχρι το 2027, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 9,2%. Τα κέρδη από τη διάδοση των προϊόντων χωρίς γλουτένη είναι πολύ σημαντικά για να τα αγνοήσουν οι εταιρείες τροφίμων.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η νέα αυτή τάση έχει αλλάξει κατά πολύ και την εικόνα στα ράφια των καταστημάτων, τόσο στα μεγάλα σουπερμάρκετ, όσο και στα σημεία της μικρής λιανικής. Όσον αφορά τα προϊόντα χωρίς γλουτένη, βασικοί τομείς ανάπτυξης για τη συγκεκριμένη κατηγορία τροφίμων κατά τα τελευταία χρόνια ήταν τα αρτοσκευάσματα, τα δημητριακά και τα σνακ. Όμως, πλέον, κι άλλες κατηγορίες, όπως τα αλλαντικά ή ακόμη και τα ροφήματα έχουν στραφεί προς αυτή την κατεύθυνση. Τα στοιχεία δείχνουν, μάλιστα, ότι το 21% των νέων προϊόντων σε όλο τον κλάδο των τροφίμων και των ποτών αφορά προϊόντα χωρίς γλουτένη. Η αγορά των δημητριακών βρίσκεται στην κορυφή, πάντως, με αριθμούς πολύ πάνω από τον μέσο όρο, αφού το 43% των νέων προϊόντων είναι gluten free, με τα μπισκότα να ξεχωρίζουν ως επιμέρους κατηγορία. Στα σνακ η αγορά παρουσιάζει, επίσης, σχετικά υψηλή αναλογία στο σύνολο των λανσαρισμάτων προϊόντων χωρίς γλουτένη, σε παγκόσμιο επίπεδο, με τον μέσο όρο να διαμορφώνεται στο 13%, αλλά να ξεπερνά το 42% στις ΗΠΑ.