LEGO NINJAGO  Μιλάμε με τον εμπορικό διευθυντή των εκδόσεων Anubis, κ. Νίκο Κωστόπουλο, για τις συλλεκτικές κάρτες της Lego που σαρώνουν στην Ευρώπη την τελευταία πενταετία.

Του Στέλιου Ασλανίδη

TRADING CARDS

LEGO NINJAGOEπικοινωνήσαμε με τον κ. Νίκο Κωστόπουλο, εμπορικό διευθυντή της γνωστής εκδοτικής Anubis ΙΚΕ, που έχει αναλάβει τη διάθεση χονδρικής σε βιβλιοπωλεία, καταστήματα παιχνιδιών και minimarket, ο οποίος μας ενημέρωσε για τα διαθέσιμα προϊόντα και την εμπορική πολιτική της εταιρείας.

Mini Market: Τι ακριβώς είναι τα Lego Ninjago Trading Cards, κ. Κωστόπουλε;
ΝΚ: Πρόκειται για συλλεκτικές κάρτες οργανωμένες με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην αποτελούν απλώς αντικείμενο συλλογής για τα παιδιά, αλλά μάλλον ένα ολόκληρο παιχνίδι, με συγκεκριμένους κανόνες, που μπορεί να απασχολεί καθημερινά για ώρες όσους ασχολούνται μαζί του. Στο εξωτερικό, κι ιδιαίτερα στην Αγγλία και τη Γερμανία, οι συγκεκριμένες κάρτες έχουν χιλιάδες οπαδούς και βρίσκονται ήδη στον 5ο κύκλο ζωής τους, δεδομένου ότι κάθε χρόνο εμφανίζεται μια καινούργια «γενιά».

ΜΜ: Στην Ελλάδα πότε φέρατε αυτά τα προϊόντα και ποιος είναι ο τρόπος διάθεσής τους;
ΝΚ: Η συμφωνία κλείστηκε με τη Lego το καλοκαίρι του ‘19. Ο σχεδιασμός κι η προετοιμασία των προϊόντων διήρκεσε μέχρι τον Φεβρουάριο του ‘20, ενώ τον Μάρτιο η άφιξή τους στη χώρα μας συνέπεσε με την έναρξη της υγειονομικής κρίσης και τη λήψη των γνωστών μέτρων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το σύνολο των διαφόρων προϊόντων να κατευθυνθεί στο μοναδικό κανάλι διανομής που λειτουργούσε κανονικά εκείνη την περίοδο, δηλαδή το πρακτορείο διανομής τύπου.

ΜΜ: Αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα είναι ήδη στα minimarket;
NK: Θα πρέπει να σας πω ότι πρόκειται για μια σειρά προϊόντων που δεν είναι όλα ίδια. Το λεγόμενο «Starter Pack» είναι το πρώτο προϊόν που αγοράζει ο πιτσιρικάς, κι αυτό γιατί περιλαμβάνει το άλμπουμ όπου μπαίνουν οι κάρτες, τις αρένες πάνω στις οποίες παίζεται το παιχνίδι, τις αναλυτικές οδηγίες του παιχνιδιού, τη λίστα με όλες τις διαθέσιμες κάρτες, καθώς φυσικά κι ένα Booster pack με 5 κοινές κάρτες αλλά και μια από τις περίφημες ειδικές «Χρυσές» κάρτες που δεν μπορεί να βρει αλλού ο συλλέκτης.

ΜΜ: Δηλαδή, χωρίς το Starter Pack, δεν μπορεί κάποιος να ασχοληθεί με τις κάρτες Lego Ninjago;
ΝΚ: Ασφαλώς και μπορεί! Οι οδηγίες υπάρχουν στο ελληνικό site του παιχνιδιού (http://www.compupress.gr/lego-ninjago/) και φυσικά κάποιος μπορεί, αν έτσι επιλέξει, να μην ασχοληθεί καθόλου με τον gaming χαρακτήρα του παιχνιδιού αλλά μόνο με τη συλλεκτική του διάσταση. Παρ’ όλα αυτά, ο σχεδιασμός του προϊόντος έγινε έχοντας κατά νου τον συλλέκτη που θα θελήσει να παίξει με τις κάρτες.

LEGO NINJAGO

ΜΜ: Τα υπόλοιπα προϊόντα ποια είναι, κ. Κωστόπουλε;
ΝΚ: Έχουμε το Multi-Pack και το Blister Pack.
Τo Multi Pack είναι μία μεγάλη συσκευασία σε σακούλα και με χαρτόνι που περιλαμβάνει 5 Booster pack (τα κλασικά μας φακελάκια, όπως εκείνα με κάρτες ή αυτοκόλλητα άλλων brands που κυκλοφορούν στα minimarket) και μία ειδική «Χρυσή» κάρτα.
Το Blister περιλαμβάνει κι αυτό 5 φακελάκια και μία ειδική «Χρυσή» κάρτα κι είναι μια μικρή συσκευασία από πλαστικό, ειδικά σχεδιασμένη για να κρέμεται στο γνωστό «καρφί» διαφόρων εμπορικών καταστημάτων. Αυτό που θα πρέπει να αναφέρουμε κι έχει σχέση με τον συλλεκτικό χαρακτήρα του παιχνιδιού είναι πως τα Multi Pack έχουν 4 διαφορετικές «Χρυσές» κάρτες που θα πρέπει να βρουν τα παιδιά, αν θέλουν να έχουν όλη τη συλλογή των καρτών, ενώ τα Blister 3.

ΜΜ: Αν κατάλαβα καλά, τα Booster Packs είναι τα γνωστά «φακελάκια», σαν εκείνα με κάρτες ή αυτοκόλλητα άλλων brands που κυκλοφορούν στα minimarket – σωστά;
ΝΚ: Ναι, πολύ σωστά, η συσκευασία είναι η συγκεκριμένη, αλλά βέβαια στην περίπτωσή μας κάθε φακελάκι περιλαμβάνει 5 original κάρτες Lego Ninjago.

LEGO NINJAGOΜΜ: Όλα τα προϊόντα που μας είπατε έχουν ήδη κυκλοφορήσει από το πρακτορείο τύπου,
κ. Κωστόπουλε, κι έχουν φθάσει στα minimarket από τον Μάρτιο;
ΝΚ: Ναι, όπως σας είπα και στην αρχή, λόγω της κρίσης του COVID, ακόμα και προϊόντα όπως το Blister Pack που είχαν σχεδιασθεί για καταστήματα λιανικής (παιχνιδάδικα, minimarket κ.λπ.) έκαναν μια «υποχρεωτική γύρα» σε περίπτερα, δεδομένων των πρωτοφανών δυσκολιών διανομής λόγω μέτρων. Εξαίρεση αποτελούν τα Booster Packs, τα φακελάκια δηλαδή, τα οποία θεωρούμε ότι θα πρέπει να διατίθενται μόνο μέσα από εμπορικά καταστήματα (mini-market, βιβλιοπωλεία κ.λπ.) κι όχι από περίπτερα.
Για όλα τα προϊόντα, όμως, ο αρχικός κύκλος διανομής ολοκληρώθηκε και, πλέον, ξεκινάει η εμπορική διάθεση από το τμήμα των πωλητών μου.

ΜΜ: Έχετε, λοιπόν, εικόνα για την υποδοχή των προϊόντων Lego Ninjago από το κοινό…
ΝΚ: Όπως γνωρίζουν και τα περισσότερα minimarket, δεδομένου ότι διέθεταν κάποια από τα προϊόντα αυτά, οι πωλήσεις ήταν εξαιρετικές, ιδιαίτερα αν λάβουμε υπ’ όψιν τη λιανική τιμή τους.

ΜΜ: Σε αυτή τη δεύτερη φάση διανομής των προϊόντων, κ. Κωστόπουλε, που θα υλοποιηθεί απευθείας από το δικό σας εμπορικό τμήμα, τι θα πρέπει να γνωρίζει ο ενδιαφερόμενος αγοραστής;
ΝΚ: Κατ’ αρχάς μιλάμε ασφαλώς για πώληση κι όχι για παρακαταθήκη. Οι εκπτώσεις που προσφέρουμε ξεκινάνε από 25% και μπορεί να φθάσουν -ανάλογα με το ύψος των πωλήσεων- αρκετά υψηλότερα. Τα προϊόντα διαφημίζονται τόσο στην τηλεόραση όσο και στο Internet, και βεβαίως στα ελληνικά περιοδικά της Lego, οπότε η ζήτηση είναι εξασφαλισμένη. Για οποιαδήποτε ερώτηση ή πληροφορία, το τηλέφωνο του εμπορικού τμήματος της Anubis είναι 216 9001092 (εσωτ. 0300).

Πριν κλείσουμε, θα ήθελα να τονίσω ότι το συγκεκριμένο προϊόν δεν αποτελεί «ευκαιρία της στιγμής». Η Lego στο εξωτερικό έχει δαπανήσει τεράστια ποσά σε έρευνα κι ανάπτυξη πάνω στις κάρτες Lego Ninjago, για αυτό άλλωστε και βρίσκονται στον 5ο επιτυχημένο χρόνο τους. Εμείς, πάλι, αντιμετωπίζουμε το εγχείρημα μακροπρόθεσμα κι ήδη ετοιμάζουμε τις παραγγελίες της επόμενης γενιάς, που θα αφιχθούν στις αρχές του 2021. Γι’ αυτό το λόγο κι αναζητάμε σοβαρές συνεργασίες στον χώρο των minimarket που θα λειτουργήσουν σε βάθος χρόνου με οφέλη και για τις δύο πλευρές.