Το 2024, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσίασε ανάπτυξη 3,6% με συνολικές πωλήσεις 14,8 δισ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ. Η ανάπτυξη αποδίδεται κυρίως στην αυξημένη ζήτηση, ενώ οι πληθωριστικές πιέσεις υποχώρησαν. Στις κύριες κατηγορίες προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά σημείωσαν αύξηση τζίρου 4,7%, λόγω αυξημένης ζήτησης και μεταβολών στις τιμές. Η προσωπική φροντίδα και υγιεινή κατέγραψε αύξηση 1,4% από ζήτηση, ενώ οι κατηγορίες φροντίδας νοικοκυριού εμφάνισαν μείωση τζίρου (-1,2%) λόγω αποπληθωριστικών τάσεων.
Παράλληλα, οι online πωλήσεις λιανεμπορίου τροφίμων παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη (+21%), φτάνοντας τα 278 εκατ. ευρώ το 2024, με τη συμβολή τους στον συνολικό τζίρο να παραμένει χαμηλή (3,1%). Τα στοιχεία προέρχονται από τον Online Index της NielsenIQ, που περιλαμβάνει τις πωλήσεις μεγάλων αλυσίδων (Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης, ΑΝΕΔΗΚ/Κρητικός).
Την ίδια στιγμή, έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2024) με συμμετοχή 150 στελεχών του κλάδου προβλέπει αύξηση της αξίας πωλήσεων κατά 0,8% και σταθεροποίηση του όγκου (+0,1%) το πρώτο εξάμηνο του 2025 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024. Παρά τη θετική πρόβλεψη, σημειώνεται επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης, με το οικονομικό κλίμα να καταγράφει πιο πτωτική τάση. Συγκεκριμένα, στα τέλη του 2024, μόνο το 23% των στελεχών θεωρούσε ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας βελτιώθηκε, ενώ το 41% ότι χειροτέρεψε. Ο δείκτης οικονομικού κλίματος μειώθηκε στο 0,11.
Σχετικά με την κερδοφορία, το 51% των επιχειρήσεων αναμένει βελτιωμένα αποτελέσματα για το 2024, ενώ το 28% προβλέπει μείωση. Συνολικά, τα 2/3 των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων εκτιμούν μικρή κερδοφορία, με λίγες να προβλέπουν ζημίες. Οι προβλέψεις αυτές αντικατοπτρίζουν τη σταθεροποίηση των πωλήσεων και τη μη σημαντική άνοδο των τιμών, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ.