Σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον δραστηριοποιούνται οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής και δεν είναι λίγα τα μίνι μάρκετ και τα ψιλικατζίδικα στη Θεσσαλονίκη που δίνουν καθημερινή “μάχη” για την επιβίωσή τους.
Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται από πρόσφατο ρεπορτάζ της ΕΡΤ και από τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος μικρών και μεσαίων σούπερ μάρκετ, Γιάννης Πηλίδης. Ο κ. Πηλίδης περιέγραψε την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά, μιλώντας για τη δυσκολία των μικρών σούπερ μάρκετ να αποπληρώσουν τα χρέη που συσσωρεύονται. Οι οικονομικές δυσκολίες συχνά έχουν ως αποτέλεσμα την πώληση της επιχείρησης σε ένα μεγαλύτερο όμιλο. Παράλληλα, η ραγδαία άνοδος των τιμών οδήγησε τους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των σούπερ μάρκετ, στη σύγκριση τιμών και στην επιλογή προϊόντων από το καλάθι του νοικοκυριού, παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι δηλώνουν ότι δε βλέπουν ουσιαστικές διαφορές στην… τσέπη τους. Ωστόσο, υπάρχει ακόμα ένα ποσοστό καταναλωτών που στηρίζουν τα καταστήματα της γειτονιάς τους, αναπτύσσοντας σχέσης εμπιστοσύνης με τους επαγγελματίες.