Έρευνα της Mastercard, αποκαλύπτει πως 3 στους 4 καταναλωτές (74%) τείνουν να πραγματοποιούν όλο και περισσότερες αγορές στα καταστήματα της γειτονιάς τους, σε σχέση με τις αντίστοιχες συναλλαγές τους πριν από ένα χρόνο.
Ο ρόλος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη δομή των σύγχρονων εθνικών οικονομιών έχει διαταραχθεί πλήρως από τη παγκόσμια υγειονομική κρίση της φετινής χρονιάς, όμως η δυσμενής κατάσταση που βιώνουν οι επιχειρήσεις αυτές είναι αναστρέψιμη. Μέσα από τη δέσμευση της Mastercard για τη χορήγηση 250 εκατομμυρίων δολαρίων με στόχο την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και εμπόρων, καθώς και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα τοπικά καταστήματα να βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να ευδοκιμήσουν ξανά και να αναπτυχθούν εντός των τοπικών κοινωνιών που δραστηριοποιούνται, αλλά και στο σύνολο της παγκόσμιας οικονομίας.
Στην Ευρώπη, η Mastercard έχει ξεκινήσει να προσφέρει ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών για την υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όπως οι πλατφόρμες Business Unusual (vCITA) και Mastercard Trade Solution (Octet). Οι συγκεκριμένες πλατφόρμες δίνουν την ευκαιρία στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εκσυγχρονίσουν τις υπηρεσίες τους, βελτιώνοντας τις λειτουργικές τους δυνατότητες, μέσα από καινοτόμες εφαρμογές που ξεφεύγουν από τα όρια της παραδοσιακής τραπεζικής.
Για την υποστήριξη και ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε Ελλάδα και Κύπρο, η Mastercard από τις αρχές του περασμένου Ιουλίου, προσφέρει τη νέα ψηφιακή υπηρεσία Virtual Personal Assistant. Όλες οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που διαθέτουν εταιρική κάρτα Mastercard®, έχουν δωρεάν, απεριόριστη και αποκλειστική πρόσβαση σε έναν «ψηφιακό προσωπικό βοηθό», απολαμβάνοντας ένα ευρύ φάσμα υποστηρικτικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών, για όλες τις πτυχές της δραστηριότητας και των επαγγελματικών αναγκών τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι ευρωπαίοι καταναλωτές εμφανίζονται ευαισθητοποιημένοι σχετικά με τη βιωσιμότητα των τοπικών καταστημάτων στις γειτονιές τους. Κύριος τρόπος υποστήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αναφέρεται η αύξηση των αγορών από τοπικά καταστήματα (49%). Παράλληλα, οι καταναλωτές σημειώνουν πως έχουν αναπτύξει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταστηματάρχες της γειτονιάς τους (28%), ενώ εμπιστεύονται όλο και περισσότερο προτάσεις αγορών που προέρχονται από γείτονές τους ή ανθρώπους που πραγματοποιούν αγορές στην ίδια τοπική κοινωνία (26%).
Δύο στους τρεις Ευρωπαίους (65%) αναφέρουν πως έχουν επανεκτιμήσει την αξία των αγορών από τα καταστήματα της γειτονιάς τους, απο το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού και έπειτα, αναφέροντας τη διευκόλυνση (50%), τις μικρότερες ουρές στα μεγάλα πολυκαταστήματα (40%) και τον περιορισμό των μετακινήσεων (31%), ως τους τρεις βασικότερους λόγους.
Επιπλέον, σχεδόν τρεις στους τέσσερις καταναλωτές (72%) σημειώνουν πως προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα από εμπόρους που γνωρίζουν, ενώ στο ίδιο ποσοστό (72%) δηλώνουν πως εμπιστεύονται πολύ περισσότερο τις προτάσεις τους για τις αγορές τους.
Η περίοδος του lockdown, εκτός από τη διάθεση υποστήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, έχει επαναφέρει και παραδοσιακές αξίες, καθώς το 58% των ερωτηθέντων δηλώνει πως χαιρετάει πιο αβίαστα τους γείτονες του σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Επιπλέον 1 στους 5 (19%) αναφέρει πως διαθέτει εφεδρικό κλειδί του σπιτιού της διπλανής πόρτας, 44% δηλώνει πως βοηθάει τον γείτονά του στην παραλαβή διαδικτυακών παραγγελιών, ενώ το 18% των ερωτηθέντων σημειώνει πως έχει δημιουργήσει μία κοινή συνομιλία με τους γείτονες του στις πλατφόρμες και εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης.
Τέλος, η έρευνα αποκαλύπτει πως τα ταχυδρομεία, τα μπαρ, τα σχολεία, τα πάρκα και τα ψιλικατζίδικα, αποτελούν τα χαρακτηριστικότερα σημείων της εκάστοτε γειτονιάς.