Στα ελληνικά σούπερ μάρκετ εμφανίζονται σταδιακά μειώσεις τιμών έως και 15% σε 123 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, με τον αριθμό αυτό να αυξάνεται σε 600 κωδικούς τις επόμενες εβδομάδες. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί συνεργασία μεταξύ του υπουργείου Ανάπτυξης και των επιχειρήσεων, ενθαρρύνοντας εθελοντικές μειώσεις τιμών για τουλάχιστον δύο μήνες, ώστε να ενισχυθεί η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ, υπογράμμισε τη σημασία του υγιούς ανταγωνισμού, τονίζοντας ότι η μείωση του κόστους παραγωγής πρέπει να συνοδεύεται από μείωση τιμών. Παράλληλα, ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος αναφέρθηκε στη διατήρηση έκτακτων μέτρων, όπως το πλαφόν κέρδους σε βασικά είδη και το «καλάθι του νοικοκυριού», το οποίο αναμένεται να παραμείνει και το 2025 εφόσον συμβάλλει στον έλεγχο του πληθωρισμού.

Το υπουργείο επιδιώκει επίσης την αντιμετώπιση πρακτικών, όπως οι παραπλανητικές διαφημίσεις και οι υπερβολικές προσφορές, που επηρεάζουν τον ανταγωνισμό. Επιπλέον, προγραμματίζει τη βελτίωση της εποπτείας της αγοράς, με ελέγχους σε μεγάλες εταιρείες και ενίσχυση της Διεύθυνσης Προστασίας του Καταναλωτή.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολο Πεταλά, οι πρώτες μειώσεις από 16 μεγάλες προμηθευτικές εταιρείες θα φέρουν σταθερότητα στις τιμές, με επιπλέον προσφορές και εθελοντική συμμόρφωση της αγοράς. Οι μειώσεις εκτιμάται ότι θα συμβάλουν στην αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, ειδικά αν δεν προκύψουν εξωτερικοί παράγοντες που αυξάνουν το κόστος παραγωγής.