Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης για τη stevia.
Ο σταδιακός περιορισμός της ζάχαρης και η στροφή σε εναλλακτικά γλυκαντικά, όπως είναι η stevia, αποτελεί μια από τις κυρίαρχες τάσεις των τελευταίων χρόνων στη βιομηχανία τροφίμων, με το 28% του κοινού, σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, να τα επιλέγει σταθερά.
Ταυτόχρονα, περίπου το 38% δηλώνει ότι γενικότερα αποφεύγει την κατανάλωση γλυκών και ζάχαρης, με το συνολικό ποσοστό να φτάνει έτσι το 66%, αφήνοντας πλέον μία μειοψηφία να παραμένει αφοσιωμένη στην παραδοσιακή κρυσταλλική επιλογή. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της stevia, μάλιστα, προβλέπεται σχεδόν να διπλασιαστούν σε 736 εκατ. ευρώ έως το 2024, σύμφωνα με μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας Research and Markets, μετατρέποντάς τη σε βιομηχανία με τεράστια περιθώρια ανάπτυξης.
Παρ’ όλα αυτά, το μερίδιο της stevia είναι ακόμα αρκετά χαμηλά σε σχέση με τα τεχνητά υποκατάστατα, όπως η ασπαρτάμη ή σουκραλόζη, που αναμένεται να έχουν αύξηση 2 δισ. ευρώ τον χρόνο μέχρι τότε. Το γεγονός ότι η stevia κερδίζει συνεχώς έδαφος είναι φανερό και στην ελληνική αγορά, καθώς, ξεκινώντας κυρίως από το κανάλι των αναψυκτικών, υιοθετήθηκε από ένα μέρος των καταναλωτών, μετά το επιτυχημένο λανσάρισμα της green cola. Σταδιακά, απέκτησε παρουσία και σε άλλες κατηγορίες τροφίμων, εκτοπίζοντας τον συμβατικό της αντίπαλο, τη ζάχαρη.