Από τη στιγμή που ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι καταναλωτές ήρθαν αντιμέτωποι με τις ραγδαίες αυξήσεις των τιμών στα σούπερ μάρκετ, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτες αποτέλεσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές, ενισχύοντας σημαντικά το μερίδιό τους.

Ο λόγος είναι απλός. Το αγοραστικό κοινό, βλέποντας το εισόδημά του διαρκώς να συρρικνώνεται έβαλε σε δεύτερη “μοίρα” την ποιότητα και ψωνίζει πλέον με βασικό κριτήριο την τιμή των προϊόντων. Παράλληλα, το “Καλάθι του Νοικοκυριού” έδωσε νέα ώθηση στα Private Label προϊόντα, αφού στα περισσότερα σούπερ μάρκετ ελάχιστα είναι τα γνωστά brands που παίρνουν θέση σε αυτό.

Αυτό που δείχνουν όμως τα πρόσφατα στοιχεία της Nielsen είναι ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας μεσοσταθμικά έχουν αυξήσει την τιμή τους υπερδιπλάσια σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα. Την ίδια στιγμή όμως έχουν καταφέρει να συγκρατήσουν τους πωλούμενους όγκους τους, χωρίς να παρουσιάσουν απώλειες, γεγονός που αποδεικνύει την στροφή των καταναλωτών, σε πολλές περιπτώσεις, σε εναλλακτικές χαμηλού κόστους, που θα τους ελαχιστοποιήσουν το συνολικό «out of pocket».