Οι αλλαγές που έχουν γίνει ήδη στον κλάδο των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG), βρέθηκαν στο επίκεντρο της 31ης Γενικής Συνέλευσης του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ), που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα διαδικτυακά.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, Βασίλης Σταύρου σχολίασε: «Βλέπουμε αλλαγές, τόσο μακροοικονομικές όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, οι οποίες θα επηρεάσουν τον τρόπο που δουλεύουμε». Αναφέρθηκε στους 10 λόγους που δεν αφήνουν τους λιανέμπορους να κοιμηθούν τη νύχτα και υπογράμμισε τη σημαντικότητα της αειφορίας για τον τρόπο λειτουργίας του κλάδου, καθώς αποτελεί, πλέον, επίκεντρο των καταναλωτών.
Παίρνοντας τη σκυτάλη ο ιδρυτής και CEO της CONVERT GROUP, Παναγιώτης Γκεζερλής, ανέλυσε τα στοιχεία για το ηλεκτρονικό εμπόριο των καταναλωτικών αγαθών για το 2020, οπότε η πανδημία οδήγησε σε αύξηση τζίρου 262%, ενώ η αύξηση για το 1ο δίμηνο του 2021 είναι 504%. Τόνισε πως βλέπουμε μεγάλες αλλαγές στο τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου των super markets, με συμπράξεις λιανεμπόρων με πλατφόρμες παράδοσης, αλλά και την εμφάνιση άλλων νέων, εναλλακτικών καναλιών και παικτών.
Παράλληλα, ο διευθυντής υπηρεσιών λιανεμπορίου της NielsenIQ, Ελλάδα-Βουλγαρία, Αλέξανδρος Φλώρος αναφέρθηκε στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων για το 2020, μία χρονιά με ρεκόρ πωλήσεων σχεδόν 11 δισ. ευρώ. Υπήρξε αύξηση πωλήσεων σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες, με ισχυρή την παρουσία των προσφορών, και με τους καταναλωτές να επιλέγουν για τις αγορές τους τα δύο άκρα των καταστημάτων, δηλαδή είτε τις πολύ μικρές είτε τις πολύ μεγάλες αίθουσες. Όσον αφορά στον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης, έπεσε κατά 9 μονάδες, αγγίζοντας τα χαμηλά επίπεδα απαισιοδοξίας του 2017.