σαρακοστή

Η θρησκευτική παράδοση της νηστείας, έχει εξασθενήσει σε μεγάλο βαθμό τις τελευταίες δεκαετίες, αλλά ο αριθμός των Ελλήνων που συνεχίζει να νηστεύει κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής και ειδικά τη Μεγάλη Εβδομάδα, παραμένει μεγάλος. Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες έρευνες τις Κάπα Research και της About People πάνω από το 15% Ελλήνων φέρονται να νηστεύουν από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι και την Κυριακή του Πάσχα, με το ποσοστό να “εκτινάσσεται” στο 60% την τελευταία εβδομάδα, από την Κυριακή των Βαΐων και μετά.

Ως εκ τούτου, τα σαρακοστιανά προϊόντα, τα νηστίσιμα τρόφιμα δηλαδή, έχουν την τιμητική τους αυτές τις ημέρες, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται παραδοσιακά καθόλη τη διάρκεια της Σαρακοστής.

Ισχύει όμως το ίδιο και για τις πωλήσεις τους στα mini market;

Στο 15ο τεύχος του περιοδικού Mini Market & Μικρή Λιανική, μπορείτε να διαβάσετε ένα αναλυτικό αφιέρωμα για τα σαρακοστιανά προϊόντα -και τις εταιρείες πίσω από αυτά- με ιδέες για την καλύτερη αξιοποίησή τους, αλλά και τις πρακτικές και τις απόψεις καταστηματαρχών γύρω από τη συγκεκριμένη κατηγορία τροφίμων.

Στο πλαίσιο αυτό, το minimarketmag.gr, μίλησε και με τον κύριο Γεώργιο Ρίζο, ιδιοκτήτη Mini Market στην περιοχή των Αμπελοκήπων της Αθήνας, για τη φετινή κίνηση στο κατάστημά του. “Εγώ έχω το mini market εδώ, πάνω από 20 χρόνια, όμως από την κρίση και μετά, τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα, αφού τα περιθώρια κέρδους έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Κι αυτό γιατί το κράτος επιβαρύνει υπερβολικά, όλες τις μικρές επιχειρήσεις, όπως εμείς”, μας τόνισε αρχικά ο κ.Ρίζος, ενώ κατόπιν επισήμανε τη γενικότερη πεσμένη κίνηση στο κατάστημά του. “Ο κόσμος που έρχεται είναι λιγότερος και κάνει και λιγότερα ψώνια. Παίρνει μόνο τα βασικά και το ίδιο ισχύει και για τα σαρακοστιανά.” Ο ίδιος έχει στο κατάστημά του και σε περίοπτη θέση (όπως βλέπετε και στις σχετικές φωτογραφίες) ποικιλία από νηστίσιμα προϊόντα, όπως τουρσί, πίκλες, καλαμαράκια, χταποδάκι, ταραμοσαλάτες, ταχίνι και χαλβάδες, όμως αυτά που “φεύγουν” περισσότερο είναι τα κλασικά. “Κυρίως χαλβά παίρνουνε και κανένα ταραμά, στα υπόλοιπα οι πωλήσεις είναι ελάχιστες”, μας εξήγησε.

 

 

 

 

 

 

 

 

Με τη Μεγάλη Εβδομάδα να πλησιάζει πάντως, ας ελπίσουμε ότι τα νηστίσιμα προϊόντα θα καταφέρουν να αποτελέσουν ένα μικρό έστω, έξτρα έσοδο και για τα mini market και τα σημεία της μικρής λιανικής.