Οι «αλυσίδες» στα μίνι μάρκετ & καφέ
Η επιτυχία του εγχειρήματος αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι έχουν ήδη δημιουργηθεί και «αλυσίδες» με καταστήματα που συνδυάζουν το μίνι μάρκετ με τον καφέ. Μία από αυτές είναι τα Kiosky’s One Stop All, που λειτουργούν ως coffee shop, snack shop, μίνι μάρκετ, service point, ψιλικά και, γενικότερα, σε ένα τέτοιο κατάστημα μπορεί κανείς να πληρώσει τους λογαριασμούς της ΔΕΗ και της ΕΥΔΑΠ, μέχρι να πάρει τσιγάρα και καφέ. Τέτοια καταστήματα, δε, υπάρχουν ήδη σε πολλά σημεία στα νότια προάστια της Αθήνας, και όχι μόνο. Αντίστοιχα, τα καταστήματα Today Stores αποτελούν μια σύγχρονη εκδοχή στον χώρο της μικρής λιανικής και αναπτύσσονται μέσω franchise με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Πάνω από 10 καταστήματα σε όλη την Αττική θα βρει κανείς και με το brand των 24shopen.
Πρόκειται για μια επιχείρηση που ξεκίνησε το 2010 και διαθέτει ευρεία γκάμα προϊόντων, η οποία περιλαμβάνει ήδη μίνι μάρκετ, κυλικείο, ζεστά φαγητά και φρέσκο ψωμί, κρασιά και αλκοολούχα ποτά, τσιγάρα, κάρτες ανανέωσης χρόνου ομιλίας, καθώς και διάφορα εποχιακά προϊόντα, όλα επώνυμα. Προς αυτή την κατεύθυνση οδεύει και το μίνι μάρκετ επί της Λεωφόρου Δημοκρατίας στα Μελίσσια. Ο υπεύθυνος του καταστήματος κ. Γιώργος Στεργιάκης μάς τόνισε ότι το κατάστημα παρουσιάζει ιδιαιτέρως αυξημένη κίνηση και η επιτυχία του έχει οδηγήσει στη δημιουργία δύο ακόμη αντίστοιχων καταστημάτων στον Γέρακα και στην Αγία Παρασκευή. «Το περιθώριο κέρδους είναι πολύ υψηλότερο και σίγουρα αξίζει τον κόπο, αφού η κίνηση είναι μεγάλη. Γι’ αυτό και έχουμε προχωρήσει στο άνοιγμα άλλων δύο καταστημάτων που συνδυάζουν το μίνι μάρκετ με τον καφέ», υπογραμμίζει ο κ. Στεργιάκης. Το εν λόγω μίνι μάρκετ προσφέρει μια ιδιαίτερη ποικιλία καφέ, την οποία προτιμούν και αρκετές καφετέριες, τη «Mrs Rose», η οποία έχει παρουσία στη χώρα μας πάνω από 30 χρόνια.
Μπακαλικάκι με… καλό καφέ στο Χαλάνδρι
Το μίνι μάρκετ «Το Μπακαλικάκι», στο Χαλάνδρι, λειτουργεί επί της οδού Κουντουριωτών εδώ και 4 χρόνια, όμως πριν από 3 χρόνια πρόσθεσε στο κατάστημα ψιλικών και καφέ, έχοντας πια αρκετή εμπειρία από τη νέα αυτή επιχειρηματική ιδέα. «Θέλαμε να αυξήσουμε την κίνηση, αλλά και τα έσοδά μας, και έτσι αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην είσοδο και του καφέ, θεωρώντας ότι είναι κάτι που ταιριάζει στο κατάστημά μας», μας εξηγεί ο κ. Μιχάλης Κλωνάρης, εκ των ιδιοκτητών του καταστήματος. «Έπειτα από τρία χρόνια λειτουργίας, μπορώ να πω με σιγουριά ότι άξιζε τον κόπο, αφού έχει αυξηθεί η πελατεία μας και το ένα φέρνει το άλλο.
Νομίζω ότι όσος είναι ο κόσμος που έρχεται για το μίνι μάρκετ τόσος είναι και αυτός που έρχεται για το καφέ. Και ψωνίζοντας από το ένα, μπαίνουν στη διαδικασία να ψωνίσουν και από το άλλο. Ειδικά τα προϊόντα που θεωρούνται συνδυαστικά του καφέ, όπως τα κρουασάν, τα μπισκότα κ.λπ., “φεύγουν” πια πολύ περισσότερο», αναφέρει ο κ. Κλωνάρης στο περιοδικό μας, σημειώνοντας όμως ότι σημαντικό ρόλο παίζει η ποιότητα του καφέ. «Εμείς έχουμε Hausbrandt, μια ποικιλία καφέ που θεωρούμε ότι είναι από τις καλύτερες της αγοράς, και σίγουρα αυτός είναι ο λόγος που μας προτιμούν πολλοί από τους πελάτες μας».
Μίνι μάρκετ takeaway στην Πετρούπολη
Τη λογική του συνδυασμού ακολουθεί από την αρχή της λειτουργίας του το μίνι μάρκετ επί της οδού Περικλέους στην Πετρούπολη, το οποίο άνοιξε πριν από περίπου έναν χρόνο. «Είναι η πρώτη προσπάθεια που κάνουμε και, μέχρι στιγμής, δείχνει επιτυχημένη, αφού είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την κίνηση», μας εξηγεί ο κ. Δημήτρης Αγγελόπουλος, υπεύθυνος του καταστήματος. Το μίνι μάρκετ είναι από τα μεγαλύτερα της περιοχής και διαθέτει μεγάλη ποικιλία προϊόντων, αλλά και ένα μοντέρνο μικρό καφέ για takeaway, το οποίο συνδυάζεται όμορφα με τον υπόλοιπο χώρο.
«Θεωρήσαμε ότι το καφέ θα αποτελέσει δέλεαρ για τους πελάτες και αποδεικνύεται σωστή σκέψη, αφού πολύ συχνά ο κόσμος που έρχεται για να πάρει καφέ θα κάνει και τα ψώνια του, είτε πρόκειται απλώς για κάποιο συνοδευτικό, όπως κρουασάν, μπάρες δημητριακών και τσιγάρα, είτε για άλλα ψώνια μάρκετ», αναφέρει στο περιοδικό μας. Ως εκ τούτου, είναι θετική η άποψή του και για τη συγκεκριμένη επιχειρηματική επιλογή; «Φυσικά. Είναι σίγουρα κάτι που αξίζει τον κόπο, αφού προσφέρει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους και αυξάνει την πελατεία και για τα δύο “κομμάτια” του μαγαζιού», μας απαντά.
Λίγο απ’ όλα στην Παιανία
Πάντως, ένα σημαντικό γεγονός για τη νέα αυτή τάση των μίνι μάρκετ με καφέ, το οποίο πρέπει να σημειωθεί, είναι ότι πρόκειται για μια αρκετά πιο απαιτητική δουλειά. Τα ωράρια στο μίνι μάρκετ είναι –έτσι κι αλλιώς– εξαντλητικά, αλλά με τον καφέ αυξάνονται σε ό,τι έχει να κάνει με το πρωινό άνοιγμα. Και αυτό γιατί η περισσότερη κίνηση στα takeaway καφέ σημειώνεται τις πολύ πρωινές ώρες, όταν ο κόσμος πηγαίνει στην εργασία του. «Αν κάνεις αυτή τη δουλειά, ξέρεις εκ των προτέρων ότι οι εργάσιμες ώρες είναι πάρα πολλές», εξηγεί στο περιοδικό μας ο κ. Σαμπανίδης, ιδιοκτήτης μίνι μάρκετ επί της οδού Φρειδερίκης στην Παιανία. «Εμείς ανοίγουμε από τις 06:00 και κλείνουμε στις 23:00. Το ωράριο είναι ουσιαστικά υποχρεωτικό, αφού ως καφέ πρέπει να είμαστε ανοιχτά από νωρίς, γιατί τότε υπάρχει και η περισσότερη κίνηση. Αντίστοιχα, το μίνι μάρκετ έχει περισσότερη κίνηση όταν κλείνουν τα σούπερ μάρκετ, το βράδυ και τις Κυριακές».