Η κατηγορία των προϊόντων με χαμηλά ή καθόλου λιπαρά δεν είναι καινούρια για τα ράφια και τα ψυγεία της μικρής λιανικής. Οι εν λόγω κωδικοί έκαναν την εμφάνισή τους με την ετικέτα «light» πριν από δεκαετίες. Ωστόσο, μετά από ένα διάστημα κατά το οποίο η ζήτησή τους περιορίστηκε, τα τελευταία χρόνια επέστρεψαν δυναμικά, έχοντας μάλιστα και μερικά καινοτόμα χαρακτηριστικά. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν να τοποθετήσουν στο καλάθι των αγορών τους προϊόντα με λιγότερες θερμίδες και λιπαρά. Επομένως, είναι απαραίτητο για τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής να εμπλουτίσουν τη γκάμα τους, προκειμένου να προσελκύσουν πελατεία στο κατάστημα.
Μπορεί η τιμή πλέον να αποτελεί το βασικό κριτήριο των αγορών σε σούπερ και μίνι μάρκετ. Όμως τα λιπαρά ενός προϊόντος αποτελούν έναν από τους βασικούς λόγους ώστε ένας ενήλικας να προχωρήσει στην επιλογή, ειδικά από τη στιγμή που η υγιεινή διατροφή έγινε ένα από τα ισχυρά trends. Αυτό γίνεται ιδιαίτερα εμφανές στην κατηγορία των γαλακτοκομικών, όπου τα προϊόντα των 0% ή των 2% λιπαρών παίζουν… ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Παράλληλα, οι αλμυροί κωδικοί, όπως τα πατατάκια, παραδοσιακά θεωρούνταν μια ανθυγιεινή επιλογή, την οποία απέφευγαν όσοι καταναλωτές ακολουθούσαν μια πιο ισορροπημένη διατροφή. Πλέον όμως η κατηγορία έχει αλλάξει σημαντικά, καθώς τα εν λόγω προϊόντα άρχισαν να ψήνονται στον φούρνο και, κυρίως, να κυκλοφορούν στην αγορά με την ετικέτα «Με λιγότερες θερμίδες». Τα αλμυρά σνακ που παράγονται με βάση το πρότυπο της υγιεινής διατροφής αποτελούν τα τελευταία χρόνια καθημερινή συνήθεια και για τους Έλληνες καταναλωτές, με αποτέλεσμα οι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο πεδίο να επενδύουν σε όλο και περισσότερους κωδικούς με χαμηλότερα λιπαρά.
Αυτό που θα πρέπει να έχει υπόψη του ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής είναι ότι οι συνήθειες των νεότερων κυρίως καταναλωτών δε διαμορφώνονται πλέον από την τηλεόραση αλλά από τα social media. Τα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης σήμερα είναι γεμάτα από influencers, οι οποίοι προβάλλουν συστηματικά το δίπτυχο άσκηση και υγιεινές επιλογές όσον αγορά τη διατροφή. Πολλοί μάλιστα από αυτούς διαφημίζουν προϊόντα χωρίς θερμίδες, οδηγώντας συχνά σε αυξημένες πωλήσεις. Αυτός ο σχετικά νέος τρόπος διαφήμισης έχει ως αποτέλεσμα οι πελάτες των καταστημάτων να αναζητούν κωδικούς χαμηλών λιπαρών και να μελετούν τα συστατικά των προϊόντων που τοποθετούν στο καλάθι τους. Επιδιώκοντας να γίνουν όπως τα πρόσωπα που ακολουθούν στο Instagram ή στο YouTube, η νέα γενιά έχει υιοθετήσει συνήθειες που «εξαργυρώνονται» με low fat επιλογές στα μίνι μάρκετ.