Σε καθοδικό κύκλο βρίσκονται οι τιμές των καταναλωτικών προϊόντων στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων και τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς.
Πιο αναλυτικά, οι τιμές σε περισσότερα από 1.300 προϊόντα μαζικής κατανάλωσης που πωλούνται στα καταστήματα είναι φθηνότερες σε σχέση με ένα χρόνο πριν. «Η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι αποτέλεσμα της αποκλιμάκωσης των τιμών διεθνώς αλλά και των μέτρων που έχει λάβει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας» τονίζει ο κ. Πεταλάς και συμπληρώνει «η τάση αποκλιμάκωσης θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις χώρες της ΕΕ».
Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Μάιο ήταν μειωμένες 1,25% κατά μέσο όρο σε ετήσια βάση. Την ίδια ώρα, από τις 23 κατηγορίες που εξετάστηκαν στο πλαίσιο της έρευνας, οι 14 κατέγραψαν μείωση και οι 9 αύξηση. Τον Ιούνιο, ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ήταν αρνητικός της τάξης του -1,92% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Από τις 23 κατηγορίες που εξετάστηκαν οι 13 κατέγραψαν μείωση και οι 10 αύξηση. Αναφορικά με τον Ιούλιο, σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ θα είναι αρνητικός πάνω από 2%.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι η κυβέρνηση έχει λάβει διάφορα μέτρα τα οποία, άλλα σε μεγαλύτερο και άλλα σε μικρότερο βαθμό, επηρέασαν θετικά την αποκλιμάκωση των τιμών. Σε αυτό το πλαίσιο, καθοριστικό ήταν το μέτρο της αποθάρρυνσης των ανατιμήσεων προϊόντων, όπως επίσης και οι αποφάσεις που ελήφθησαν για τα απορρυπαντικά, τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και τα καθαριστικά σπιτιού όπου με νομοθετική παρέμβαση μειώθηκε η προτεινόμενη τιμή πώλησης κατά 15%.