Αρκετά είναι τα μίνι μάρκετ που έχουν επενδύσει στην κατηγορία του καφέ, με στόχο να αυξήσουν τα έσοδά τους, καθώς ο καφές, με μεγάλα περιθώρια κέρδους, μπορεί να ενισχύσει την πελατεία του καταστήματος, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία για τους ιδιοκτήτες. Αυτό που απαιτείται από τον επαγγελματία είναι η προσθήκη ΚΑΔ στην εφορία, μία μηχανή του καφέ και η εκπαίδευση του υπαλλήλου. Αντίθετα, τα οφέλη είναι πολύ περισσότερα, αφού πέραν των κερδών από την ίδια την πώληση καφέ, αυξάνεται η πελατεία στο κατάστημα αλλά και οι παρορμητικές αγορές, τόσο στα συνοδευτικά του καφέ, όσο και γενικότερα. Παρά το γεγονός ότι ο καφές έχει ακριβύνει αισθητά το τελευταίο διάστημα, εξακολουθεί να αποτελεί καθημερινή συνήθεια των Ελλήνων.

Τα δεδομένα στην κατηγορία του καφέ όμως από 1η Ιουλίου 2024 αλλάζουν. Αυτό που πρέπει να γνωρίζει ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής είναι ότι ο ΦΠΑ στον σερβιριζόμενο καφέ αυξάνεται στο 24% από 13% που είναι σήμερα, ενώ την ίδια ώρα για τον καφέ στο χέρι ή μέσω delivery ο ΦΠΑ παραμένει στο 13%. 

H αλλαγή αυτή έχει ξεσηκώσει αρκετές αντιδράσεις από την πλευρά των καφετεριών και των εστιατορίων, αφού πρακτικά αναγάγει τον σερβιριζόμενο καφέ σε είδος «πολυτελείας».

«Μας είναι εξαιρετικά δύσκολο να αντιληφθούμε με ποια λογική προχωράτε σε αυτή την αύξηση, όταν ήδη ο καφές επιβαρύνεται και με ειδικό φόρο κατανάλωσης (από το 2017). Ο αυξημένος ΦΠΑ, από τις επιχειρήσεις εστίασης που θα κληθούν να τον εφαρμόσουν, θα μετακυλιστεί εξ ολοκλήρου στον καταναλωτή, δεδομένου ότι η διεθνής τιμή του καφέ το τελευταίο εξάμηνο έχει αυξηθεί στην μεν ποικιλία Arabica κατά 17% στη δε ποικιλία Robusta κατά 50%!!», αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ) σε σχετική επιστολή.