«Φρένο» στην ανάπτυξη του τζίρου των σούπερ μάρκετ από την εντός σπιτιού κατανάλωση έβαλε η επανεκκίνηση της εστίασης από τις 3 Μαΐου. Η εξάπλωση της πανδημίας και τα lockdown στο κανάλι της εστίασης κατά την περυσινή χρονιά ευνόησαν την οργανωμένη λιανική αγορά των τροφίμων, παρουσιάζοντας αύξηση πωλήσεων περίπου 9,7%. Ωστόσο, το άνοιγμα των οικονομικών δραστηριοτήτων άλλαξε τα δεδομένα και εκτιμάται ότι θα επιφέρει μετατόπιση του τζίρου από τα σούπερ μάρκετ στα εξειδικευμένα καταστήματα τροφίμων και στην εστίαση. Όπως ανέφερε πρόσφατα ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ, η επιστροφή στην κανονικότητα θα έχει ως συνέπεια ένα τμήμα, περίπου το 50% από τα 900 εκατ. ευρώ, ήτοι 450 εκατ. ευρώ, που κέρδισε ο κλάδος των σούπερ μάρκετ το 2020 να κατευθυνθεί στον κλάδο της εστίασης και του υπόλοιπου λιανεμπορίου.
Τη δυναμική του πορεία αναμένεται να συνεχίσει το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ. Το πρώτο τρίμηνο του 2021 η Convert Group κατέγραψε αύξηση 282% στις πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις του online καναλιού των σούπερ μάρκετ ξεπέρασαν το 2020, σύμφωνα με την Convert Group, τα 100 εκατ. ευρώ, δηλαδή ήταν υπερδιπλάσιες συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019, οι οποίες είχαν διαμορφωθεί στα 46,7 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ότι το κοινό που αγοράζει τρόφιμα και γενικά είδη σούπερ μάρκετ online έχει φτάσει πλέον στο 25% έναντι ενός πολύ μικρού ποσοστού 1-2% το 2019. Επίσης, 4 στους 10 χρήστες διαδικτύου παραγγέλνουν online την κατηγορία food-delivery, η οποία έχει ξεπεράσει συνολικά ως αγορά τα 500 εκατ. ευρώ το 2020.