Αυξημένη ζήτηση για υγιεινές και βιώσιμες επιλογές

Από έρευνα του Διεθνούς Συμβουλίου Πληροφόρησης για τα Τρόφιμα (IFIC) που έγινε σε 14.000 καταναλωτές σε 18 ευρωπαϊκές χώρες, διαπιστώθηκε ότι το 49% των καταναλωτών εξετάζει πλέον τη βιωσιμότητα των προϊόντων πριν αγοράσει τρόφιμα και ποτά, εστιάζοντας το ενδιαφέρον σε προϊόντα με ετικέτες όπως «τοπική προέλευση», «χωρίς τεχνητά συστατικά» και «βιολογικό». Έρευνα του IFIC έδειξε επίσης ότι το κορυφαίο κίνητρο για την επιλογή τροφίμων και ποτών είναι τα οφέλη για την υγεία, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να επιλέγουν προϊόντα χωρίς προσθήκη ζάχαρης και αλατιού και χωρίς πρόσθετα γλυκαντικά ή χρωστικές ουσίες, όπως δημητριακά και μπισκότα ολικής άλεσης. Ως εκ τούτου, αυτά είναι και τα προϊόντα που αναμένεται να έχουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις στα ράφια τα επόμενα χρόνια.

Τα φυτικά γάλατα γίνονται αναπόσπαστο κομμάτι στα ψυγεία των μίνι μάρκετ

Σύμφωνα με πρόσφατη ερευνητική μελέτη, η ζήτηση της παγκόσμιας αγοράς των φυτικών γαλακτοκομικών προϊόντων αποτιμήθηκε σε περίπου 11,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021. Η αγορά αναμένεται να αναπτυχθεί δε με ετήσιο ρυθμό άνω του 10,5% και εκτιμάται ότι θα φτάσει πάνω από 31,5 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2028. Οι επιλογές που έχουν πλέον οι καταναλωτές είναι πολλές (φυτικό γάλα σόγιας, καρύδας, βρώμης ή ρυζιού), καθώς οι κορυφαίες εταιρείες της αγοράς διευρύνουν συνεχώς την γκάμα των προϊόντων τους, προκειμένου να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση, καθιστώντας με αυτό τον τρόπο το φυτικό γάλα απαραίτητο προϊόν και για τα ψυγεία των μίνι μάρκετ.

Το παραδοσιακό ελληνικό διατηρεί την αξία του

Παρά το γεγονός ότι έχουν διαμορφωθεί νέα trends στην αγορά των προϊόντων πρωινού, στην Ελλάδα το παραδοσιακό πρωινό εξακολουθεί να αποτελεί σταθερή αξία στο τραπέζι των καταναλωτών, αλλά και πηγή εσόδων για τα σούπερ μάρκετ και τα μίνι μάρκετ. Τα παραδοσιακά αλείμματα, όπως το μέλι, οι μαρμελάδες και ο ελληνικός καφές, συνεχίζουν να έχουν υψηλή ζήτηση. Μάλιστα, το ελληνικό παραδοσιακό πρωινό και τα προϊόντα που περιλαμβάνει αποτελούν πόλο έλξης για τους τουρίστες, με αποτέλεσμα να ευνοούνται οι πωλήσεις τους σε σούπερ και μίνι μάρκετ τους μήνες της άνοιξης και του καλοκαιριού.