Η «μάχη» των πωλήσεων

Όπως γίνεται αντιληπτό, ο θετικός ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς έχει «φουντώσει» και τη «μάχη» των εταιρειών στην αγορά των snacks, καθώς πέραν των μεγάλων «παικτών» έχουν εμφανιστεί και πολλοί μικρότεροι, που διεκδικούν όμως το δικό τους μερίδιο, ειδικά όσον αφορά το κανάλι της μικρής λιανικής. Εταιρείες, όπως η Healthier Choice κι η Naturals στις μπάρες δημητριακών, η Σπιτικό Παπακωνσταντίνου σε μπάρες και κρύα σάντουιτς, η Αμβροσία στα βαφλάκια, η Kalamea Foods σε πατατάκια και γαριδάκια και πολλές ακόμη επιχειρήσεις, έχουν κάνει τα δικά τους λανσαρίσματα στην αγορά, αυξάνοντας τις επιλογές για τους ιδιοκτήτες των μίνι μάρκετ και των υπολοίπων καταστημάτων στη μικρή λιανική.

Όσον, όμως, αφορά τους πρωταγωνιστές της αγοράς -και σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία- market leader θεωρείται η Tasty Foods, με μερίδιο της τάξης του 50%, κι ακολουθούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ, ενώ ο Τσακίρης, η Chipita, η American Snack, η Kelloggs, η El Sabor, η Popbuster, ο Βερούκας κι η Smart Foods ακολουθούν με σημαντικά μερίδια. Ακόμη πιο έντονη είναι η «μάχη» στα brand, όπου νούμερο ένα κωδικός με βάση τις πωλήσεις, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο, είναι τα Lay’s, με ρυθμό ανάπτυξης 18%. Στη δεύτερη θέση είναι και εδώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ ακολουθούν το brand Tasty, με οριακή αύξηση πωλήσεων, και τα πατατάκια Τσακίρης με σημαντική αύξηση, της τάξης του 15%. Στη 10άδα των προτιμήσεων εκτιμάται ότι βρίσκονται τα Cheetos, Ruffles, Pringles, Jumbo, Chipita Chips και Extra. Στα γλυκά snacks η Mondelez International έχει τον πρώτο λόγο, με brand όπως η Lacta, τα Oreo, αλλά και τα νέα Mikado.

Ο γρήγορος κι αγχωτικός ρυθμός της καθημερινότητας και της on the go κατανάλωσης έχει οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης για υγιεινά και θρεπτικά σνακς.

Νέοι «παίκτες» στην αγορά

Με την αγορά των snacks να αναπτύσσεται διαρκώς, προσφέροντας όλο και μεγαλύτερο τζίρο στις επιχειρήσεις του κλάδου, ο ανταγωνισμός έχει αρχίσει να αυξάνεται και με την είσοδο νέων «παικτών» σε αυτή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Alfa Pastry, που εδώ και λίγο καιρό έχει λανσάρει τα Pitatakia, ως το πρώτο γρήγορο snack της κατηγορίας στο χαρτοφυλάκιό της, ενώ αντίστοιχες κινήσεις έχει προαναγγείλει κι η Mediterra, που έχει καταφέρει να ανταγωνιστεί μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες στην κατηγορία της τσίχλας, με το brand Έλμα. Αντίστοιχη είσοδο έχει πραγματοποιήσει κι η Agrino, που τον περασμένο Μάρτιο λάνσαρε στην αγορά 5 κωδικούς ρυζογκοφρέτας, αξιοποιώντας την παγκόσμια τάση προς το υγιεινό snacking, ενώ ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει και στην Coca Cola HBC, η οποία εξαγόρασε την Bambi στη Σερβία, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της στην αγορά των snacks στις γύρω χώρες.

Ενισχύεται διαρκώς η γκάμα των snacks

Η ανοδική πορεία της αγοράς των snacks αλλά και τα νέα δεδομένα γύρω από τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων έχουν φέρει σημαντικές αλλαγές στα ράφια των μίνι μάρκετ και των υπολοίπων σημείων της μικρής λιανικής. Κι αυτό γιατί η γκάμα των snacks είναι πλέον απεριόριστη σε ποσότητα, καθώς και σε ποιότητα, αφού δεν είναι λίγα τα προϊόντα στην αγορά, που προσπαθούν να ξεχωρίσουν για την υψηλή διατροφική τους αξία, αλλά και τη… διαφορετικότητά τους, μεταξύ των χιλιάδων κωδικών που κυκλοφορούν. Γνωστά κι ανερχόμενα brands δίνουν μεγάλο αριθμό επιλογών στους καταναλωτές, αλλά και στους ιδιοκτήτες των καταστημάτων, οι οποίοι και μπορούν να επιλέξουν τι θα τοποθετήσουν στα ράφια τους, με βάση και τις δικές τους ανάγκες. Ενδεικτικά αναφέρονται παρακάτω κάποια νέα προϊόντα της αγοράς ή και λιγότερο γνωστά brands με «δυναμική» για το κανάλι της μικρής λιανικής.

Πατατάκια Kettle για χορτοφάγους

Με μια νέα γεύση επεκτείνεται το χαρτοφυλάκιο της Kettle, της εταιρείας που παράγει premium πατατάκια στο Norfolk της Αγγλίας από το 1982, τα οποία στη χώρα μας διατίθενται από την Kalamea Fine Foods σε διαφορετικούς τύπους. Πρόκειται για πατατάκια τηγανισμένα στο χέρι, σε νέα γεύση με Θαλασσινό Αλάτι, τα οποία τηγανίζονται με παραδοσιακό τρόπο, σε ηλιέλαιο, σε μικρές παρτίδες και παράγονται από αγνά συστατικά, χωρίς πρόσθετα, χρώματα ή συντηρητικά. Το προϊόν είναι κατάλληλο για χορτοφάγους και κυκλοφορεί στα σημεία λιανικής, σε συσκευασία των 150 γραμμαρίων.

Μαλακές βάφλες Yoo Hoo από την Αμβροσία

Στο κανάλι της μικρής λιανικής είναι εστιασμένη κι η εταιρεία Αμβροσία, που ιδρύθηκε το 2011 με σκοπό να δημιουργήσει καινοτόμα προϊόντα και να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό στον τομέα των σνακ. Το αποτέλεσμα ήταν ένα σνακ μαλακής βάφλας, διαθέσιμο οπουδήποτε κι έτοιμο για κατανάλωση κάθε στιγμή σε κάθε μέρος. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για μαλακές βάφλες Yoo Hoo, με 6 διαφορετικές γεύσεις (κακάο, φράουλα, βερίκοκο, βανίλια, κρέμα γάλα, κακάο και φουντούκι), οι οποίες έχουν πλούσια γέμιση, με κύριο συστατικό το πλήρες φρέσκο αυγό.

Υγιεινά snacks από την Healthier Choice

Μία μεγάλη γκάμα από snacks διαθέτει στην ελληνική αγορά η εταιρεία Healthier Choice. Κάτω από τα εμπορικά σήματα Fitspo, bezzo και MOOVeat, η εταιρεία παράγει ανά την Ευρώπη σε πιστοποιημένες γραμμές παραγωγής και διαθέτει στην Ελλάδα, την Κύπρο κι άλλες 8 χώρες μια σειρά από κωδικούς στην κατηγορία των υγιεινών snacks. Από τα chip Corner και τις γκοφρέτες Voortman, μέχρι τις κορυφαίες μπάρες πρωτεΐνης και τα σάντουιτς βρώμης, η εταιρεία έχει τοποθετημένα τα brands της σε πάνω 1.000 σημεία στον Ν. Αττικής και σε περισσότερα από 3.000 σημεία στην υπόλοιπη Ελλάδα και Κύπρο.

Συσκευασμένα σάντουιτς από τη Σπιτικό Παπακωνσταντίνου

Αρτοσκευάσματα παραδοσιακών φούρνων κι όχι βιομηχανικά, προσφέρει στους καταναλωτές η εταιρεία Σπιτικό Παπακωνσταντίνου που ειδικεύεται στις χειροποίητες μπάρες δημητριακών και τα κρύα σάντουιτς. Η εταιρεία χρησιμοποιεί αλλαντικά και τυροκομικά αρίστης ποιότητας, με όλες τις πρώτες ύλες της να αφορούν πιστοποιημένα προϊόντα, τα οποία ελέγχονται τακτικά με μικροβιολογικές αναλύσεις, όπως και τα τελικά προϊόντα. Τα κρύα σάντουιτς Σπιτικό Παπακωνσταντίνου διατίθενται σε δεκάδες διαφορετικούς κωδικούς, με ξεχωριστή γκάμα αρτοσκευασμάτων και γεύσεων, τα οποία και παρέχονται με ημερήσια παράδοση σε μίνι μάρκετ και καταστήματα ψιλικών.