Καθώς εξελίσσεται το 2023, η επίδραση του COVID-19 στην αγορά αρχίζει να εξασθενεί στο λιανεμπόριο τροφίμων. Ωστόσο, ο πληθωρισμός διαμορφώνει ένα νέο πεδίο με αρκετές δυσκολίες. Ενώ η πανδημία έφερε τα πάνω κάτω στον κλάδο, έγινε η αφορμή να επιταχυνθούν επίσης καινοτομίες, όπως οι διαδικτυακές αγορές και η παράδοση στο σπίτι, το ενδιαφέρον για βιώσιμα τρόφιμα και πιο υγιεινή διατροφή. Οι τεχνολογικές εξελίξεις αυτοματοποιούν βασικά μέρη των επιχειρήσεων και στη μικρή λιανική (π.χ. διαχείριση αποθεμάτων, μάρκετινγκ, ταμείο και επιλογές παράδοσης). Αυτές οι αλλαγές υπόσχονται να μειώσουν το λειτουργικό κόστος, να αυξήσουν τα έσοδα και να βελτιώσουν τη διαθεσιμότητα των προϊόντων και τη συνολική εμπειρία των πελατών. Ωστόσο, η ακρίβεια είχε ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να εμφανίζονται εξαιρετικά διστακτικοί ως προς τις αγορές.

Σύμφωνα με έρευνα της Oracle, το 75% των καταναλωτών συγκρίνουν τις τιμές στο διαδίκτυο και στο κατάστημα. Πολλοί αναζητούν προσφορές και προωθητικές ενέργειες, ενώ είναι πρόθυμοι αλλάξουν κατάστημα, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα. Για παράδειγμα, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες στη δημοσκόπηση Harris 2022 δήλωσαν ότι η αύξηση των τιμών του κρέατος τους, τους έκανε να σκεφτούν να δοκιμάσουν φυτικές εναλλακτικές λύσεις. Άλλοι αντικαθιστούν τις παραδοσιακές μάρκες με προσφορές ιδιωτικής ετικέτας.