Με την πλειοψηφία των Ελλήνων να συνεχίζει να νηστεύει τη Μεγάλη Εβδομάδα και αρκετούς εξ αυτών ολόκληρη τη Σαρακοστή, τα προϊόντα της νηστείας ίσως αξίζουν μία καλύτερη ευκαιρία στο κατάστημά σας, τις ημέρες πριν από το Πάσχα.
Του Στέλιου Ασλανίδη
Tο Πάσχα παραμένει μια παραδοσιακή γιορτή την οποία σχεδόν όλοι έχουμε συνδυάσει με ταξίδια στο χωριό, οικογενειακά τραπέζια, ψησίματα αρνιού και όλα τα σχετικά. Απ’ ό,τι φαίνεται όμως και η περίοδος πριν από το Πάσχα, συνεχίζει να διατηρεί τη δική της παράδοση στις συνήθειες των Ελλήνων.
Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες έρευνες τις Κάπα Research και της About People για την «Athens Voice», η πλειοψηφία των Ελλήνων δεν έχει απαρνηθεί ούτε το έθιμο της νηστείας, απέχοντας από το κρέας και τα αρτύσιμα προϊόντα, είτε τη Μεγάλη Εβδομάδα, είτε ακόμη και ολόκληρη τη Σαρακοστή.
Οι λόγοι δεν είναι πάντα θρησκευτικοί, αφού πέραν όσων πιστεύουν στον χριστιανισμό και είναι ακόλουθοι της εκκλησίας μας, στη νηστεία φαίνεται ότι παίρνουν μέρος και αρκετοί ακόμη Έλληνες. Κι αυτό γιατί η νηστεία της Σαρακοστής μοιάζει μία αρκετά καλή ευκαιρία αποτοξίνωσης από τη συνήθη και συχνά όχι ιδιαιτέρως υγιεινή, διατροφή μας.
Η στόχευση στο μίνι μάρκετ
Με βάση τα στοιχεία λοιπόν, πάνω από το 60% των Ελλήνων νηστεύουν κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας και πάνω από το 15% σε όλη τη διάρκεια της Σαρακοστής. Ως εκ τούτου, οι περίπου 50 ημέρες μετά την Καθαρά Δευτέρα και ειδικά οι τελευταίες πριν από το Πάσχα, δημιουργούν ουσιαστικά και μία ειδική ομάδα καταναλωτών και για τα καταστήματα της μικρής λιανικής.
Οι περισσότεροι καταστηματάρχες, διατηρούν όλο τον χρόνο κάποια βασικά νηστίσιμα προϊόντα, με τον χαλβά να αποτελεί το σημαντικότερο εξ αυτών και εκείνο που «φεύγει» περισσότερο. Αρκετά μίνι μάρκετ και παντοπωλεία που επισκεφτήκαμε το τελευταίο διάστημα, όμως, φαίνεται να στοχεύουν λίγο παραπάνω σε αυτή την καταναλωτική τάση, είτε φέρνοντας στο κατάστημά τους κάποια επιπλέον προϊόντα την περίοδο της Σαρακοστής, είτε αναδεικνύοντας περισσότερο τα ήδη υπάρχοντα αυτές τις ημέρες.
Ίσως είναι καλή ιδέα η προώθηση νηστίσιμων προϊόντων εν μέσω νηστείας, είτε για ένα έξτρα έσοδο, είτε ακόμη και για τη μεγαλύτερη ικανοποίηση των πελατών. Οι παραδοσιακοί χαλβάδες και τα χαλβαδάκια, κάποια νηστίσιμα γλυκά και φυσικά όλα τα «καλούδια» της νηστείας, όπως τα βαζάκια με τουρσί, οι κονσέρβες με φασόλια και ντολμαδάκια, τα ξεχωριστά αρτοσκευάσματα όπως τα κριτσίνια και τα παξιμαδάκια και φυσικά, οι θαλασσινές λιχουδιές με τα καλαμαράκια και τα χταποδάκια, είναι δεδομένο ότι θα προσελκύσουν το μάτι όσων νηστεύουν, αν τα αξιοποιήθούν μέσα στο κατάστημά.