Ο καταναλωτής του μέλλοντος

Ο καταναλωτής του μέλλοντος “μεταμορφώνει” τις σημερινές επιχειρήσεις. 

Οι επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων θα πρέπει να αναθεωρήσουν την προσέγγιση του μετασχηματισμού τους και να προχωρήσουν σε τολμηρές κινήσεις, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές για τους «έξυπνους» καταναλωτές, που αξιοποιούν την τεχνολογία και τα δεδομένα. Αυτό προκύπτει από την έκθεση της ΕΥ-FutureConsumer.Now, η οποία εντοπίζει πέντε κρίσιμες προτεραιότητες για τις επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων.

Οι προτεραιότητες της έκθεσης FutureConsumer.Now προκύπτουν από μία ποιοτική έρευνα που διήρκεσε πάνω από έναν χρόνο και στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 200 κορυφαίοι επιχειρηματίες, οραματιστές και επαγγελματίες από διάφορους κλάδους, προκειμένου να διαμορφωθεί μια ολοκληρωμένη άποψη για το πώς θα είναι ο καταναλωτής του μέλλοντος και πώς θα επηρεάσει τις επιχειρήσεις σήμερα.

Με βάση την έρευνα, η ΕΥ κατέληξε στις ακόλουθες προτάσεις για τις επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις πέντε επιχειρηματικές προτεραιότητες:

  • Αμφισβητήστε κάθε παραδοχή: Ενώ οι ευέλικτοι νέοι παίκτες στην αγορά χρησιμοποιούν την τεχνολογία και τα νέα κανάλια για να αμφισβητήσουν τα υφιστάμενα επιχειρηματικά μοντέλα, η πλειοψηφία των επιχειρήσεων προσπαθούν να προστατεύσουν τις παραδοσιακές τους δραστηριότητες, αξιοποιώντας οικονομίες κλίμακας και επιδιώκοντας σταδιακές βελτιώσεις. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τρεις προκλήσεις: να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη των σημερινών επιχειρηματικών μοντέλων, που βρίσκονται σε υποχώρηση, για να χρηματοδοτήσουν τον μετασχηματισμό, να αξιοποιήσουν τις υπάρχουσες δυνατότητες της επιχείρησης με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχύσουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα, και, τέλος, να δημιουργήσουν νέες δυνατότητες, οι οποίες να επιτρέπουν την αξιοποίηση νέων ευκαιριών.
  • Επιλέξτε τον τρόπο λειτουργίας σας: Οι επιχειρήσεις που αναλαμβάνουν ηγετικό ρόλο ως προς τις αξίες και τις ανησυχίες των ενδιαφερομένων μερών που σημαίνουν περισσότερα για την εταιρεία τους, είναι αυτές που θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Διαφοροποιώντας τον σκοπό τους και ενσωματώνοντάς τον σε κάθε πτυχή του οργανισμού τους, θα μπορέσουν να δημιουργήσουν βαθιές, διαρκείς και κερδοφόρες σχέσεις με τους καταναλωτές, το ανθρώπινο δυναμικό και τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη.
  • Κερδίστε την κάθε μικρή στιγμή: Οι καταναλωτές που αξιοποιούν την τεχνολογία, θα αγοράζουν όλο και περισσότερο αγαθά, υπηρεσίες και εμπειρίες σε «μικρές στιγμές», χωρίς να δείχνουν προτίμηση σε κάποια συγκεκριμένη πλατφόρμα. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσαρμόσουν τα προϊόντα που προσφέρουν, και τις τιμές, αλλά και τον χρόνο που τα προσφέρουν, καθώς οι καταναλωτές αποφασίζουν για τις αγορές τους σε κλάσματα του δευτερολέπτου, ανεξαρτήτως της μάρκας (brand).
  • Δημιουργήστε μετρήσιμα αποτελέσματα: Καθώς η τεχνολογία προσφέρει στους καταναλωτές περισσότερες πληροφορίες από ποτέ άλλοτε σχετικά με τις αγορές τους, οι γενικές υποσχέσεις μιας μάρκας (brand) θα ξεπεραστούν, με τους καταναλωτές να απαιτούν πιο μετρήσιμα και εξατομικευμένα αποτελέσματα, τα οποία υπερβαίνουν τα βασικά πλεονεκτήματα ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Οι «έξυπνοι» καταναλωτές του μέλλοντος θα έχουν πλήρη εικόνα σχετικά με τις μετρήσιμες επιπτώσεις κάθε αγοράς και κατανάλωσης προϊόντος ή υπηρεσίας που πραγματοποιούν. Οι επιχειρήσεις μπορούν να δείξουν τη διαφανή, θετική επίδραση του προϊόντος ή της υπηρεσίας τους, προκειμένου να προσελκύσουν αποτελεσματικότερα τους καταναλωτές προτίμησής τους.
  • Δαμάστε το οικοσύστημα: Καθώς οι νέες τεχνολογίες και τα επιχειρηματικά μοντέλα διαταράσσουν τις καθιερωμένες αλυσίδες αξίας, οι επιτυχημένες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων θα αξιοποιήσουν νέες ευκαιρίες με βάση το πού και το πώς μπορούν να προσθέσουν αξία. Οι επιχειρήσεις πρέπει να εντοπίσουν το πελατοκεντρικό οικοσύστημα, το οποίο θέλουν να δημιουργήσουν, και να αποφασίσουν τον ρόλο που θέλουν να παίξουν μέσα σε αυτό το οικοσύστημα.