Τα προηγούμενα χρόνια -κυρίως λόγω της πανδημίας- οι καταναλωτές εξοικειώθηκαν σημαντικά με τις online αγορές, με αποτέλεσμα να αγοράζουν μέσω κινητού ακόμη και βασικά είδη διατροφής. Οι ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται στη χώρα μας και γενικά στην ΕΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας, που αποκαλύπτει ότι το 2022, το 91 % των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην Ευρώπη είχαν χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο. Το 75% από αυτούς είχε αγοράσει ή παραγγείλει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση. Το ποσοστό των e-shoppers αυξήθηκε από 55% το 2012 σε 75% το 2022, σημειώνοντας αύξηση 20 ποσοστιαίων μονάδων.
Το delivery για ένα πακέτο τσιγάρα ή ένα γάλα έχει μπει πλέον στην καθημερινότητα όχι μόνο των νέων αλλά και των μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτών. Για το λόγο αυτό, όλο και περισσότερα μίνι μάρκετ “επενδύουν” στην online παρουσία τους, προκειμένου να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της μικρής λιανικής παρέμενε για χρόνια στις συζητήσεις, πλέον όμως αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Προκειμένου να αποκτήσει online παρουσία ένα μίνι μάρκετ και να αλλάξει “σελίδα” χρησιμοποιώντας τα σύγχρονα μέσα μπορεί να συνεργαστεί με γνωστές πλατφόρμες, να δημιουργήσει τη δική του ιστοσελίδα ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Παράλληλα, πολλοί είναι οι επαγγελματίες που χρησιμοποιούν τα social media για να ενημερώσουν τους πελάτες τους για τα διαθέσιμα προϊόντα, αφού εφαρμογές όπως το Instagram, το Facebook ή το TikTok είναι εξαιρετικά δημοφιλή σήμερα και επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις.