Για δεκαετίες το κρέας αποτελούσε “πρωταγωνιστή” στο ελληνικό τραπέζι, καθώς οι καταναλωτές έδειχναν να απομακρύνονται από την παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή όσο βελτιωνόταν το εισόδημά τους. Τα τελευταία χρόνια όμως, οι διεθνείς τάσεις οδήγησαν το κοινό σε πιο υγιεινές επιλογές, τοποθετώντας σε πρώτο “πλάνο” την ισορροπημένη διατροφή και τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ να γεμίσουν με νέους, καινοτόμους κωδικούς που ταυτίζονται με την καλή υγεία, τη στιγμή που ένα σημαντικό ποσοστό του αγοραστικού κοινού αποφάσισε να περιορίσει το κρέας που τοποθετεί στο τραπέζι του.
Εκτός από την ανάπτυξη των vegan προϊόντων, τα όσπρια αποτέλεσαν μια κατηγορία που γνώρισε μεγάλη άνθιση. Δεν είναι λίγοι οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής που επενδύουν στα πάλαι ποτέ “ταπεινά” ρεβίθια, φασόλια ή στις φακές. Πλέον όμως τα όσπρια δεν αποτελούν απλώς μια πιο προσιτή επιλογή για τη μέση ελληνική οικογένεια, αφού έρχονται σε premium, μοντέρνες συσκευασίες, συχνά μαγειρεμένα στον ατμό, αποτελώντας μια εύκολη λύση γεύματος, που συνοδεύεται με σημαντικά οφέλη για την υγεία. Την τελευταία πενταετία οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο ενσωμάτωσαν αρκετά στοιχεία καινοτομίας στα όσπρια, τα οποία προσαρμόστηκαν στις σύγχρονες απαιτήσεις. Παράλληλα, η αύξηση του ποσοστού των vegan και στη χώρα μας ευνόησε την ανάπτυξη της κατηγορίας και τη δημιουργία νέων κωδικών με βάση τα όσπρια.