Τα παγωτά αποτελούν μια κατηγορία προϊόντων που προσφέρει σημαντικά έσοδα στη μικρή λιανική. Τα τελευταία χρόνια όμως οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν αλλάξει προτιμήσεις ως προς τους κωδικούς που αγοράζουν από τα ψυγεία.
Ο επαγγελματίας του μίνι μάρκετ έχει στη διάθεσή του μια μεγάλη γκάμα προϊόντων, οι προτάσεις χαμηλών θερμίδων όμως έχουν κερδίσει “έδαφος” στις προτιμήσεις, αφού το αγοραστικό κοινό έχει στραφεί σε πιο υγιεινές επιλογές. Παράλληλα, η σταδιακή αύξηση των vegan έφεραν στο προσκήνιο μια νέα κατηγορία παγωτών, που παράγεται με φυτικές πρώτες ύλες χωρίς γαλακτοκομικά. Τα vegan παγωτά είναι αρκετά δημοφιλή στους καταναλωτές μεταξύ 18 και 35 ετών και παράγονται συνήθως από βρώμη, καρύδα και αμύγδαλο. Αυτό που έχει παρατηρηθεί το τελευταίο διάστημα, κυρίως στο εξωτερικό, είναι η προσθήκη περισσότερων φυτικών ινών, πρωτεϊνών ή προβιοτικών, προκειμένου οι βιομηχανίες να προσελκύσουν τους καταναλωτές που ασχολούνται συστηματικά με θέματα υγείας. Η ζάχαρη λιγοστεύει ενώ οι πρωτεΐνες αυξάνονται, προκειμένου το παγωτό να καταναλώνεται χωρίς ενοχές.