Λαμβάνοντας υπόψη τις συνεχείς ανατιμήσεις και τις αλλαγές που έχουν προκύψει στις συνήθειες των καταναλωτών, ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής ενδείκνυται να κάνει «έξυπνες» επιλογές στην κατηγορία των παγωτών.
Από τα ψυγεία των μίνι μάρκετ δεν πρέπει να λείπουν οι ατομικές συσκευασίες παγωτού που είναι ιδανικές για on the go κατανάλωση, προσφέροντας μια γρήγορη λύση επιδόρπιου. Παράλληλα, τα προϊόντα που πωλούνται σε μεγαλύτερες συσκευασίες μπορούν να εξυπηρετήσουν περισσότερους πελάτες ή οικογένειες. Όσον αφορά τους γευστικούς συνδυασμούς, οι κλασικές γεύσεις παγωτού όπως βανίλια, σοκολάτα και φράουλα, συνήθως καταγράφουν μεγάλη ζήτηση, ενώ δημοφιλή είναι τα παγωτά με γεύση salted caramel. Την ίδια στιγμή, οι κωδικοί με χαμηλές θερμίδες, χωρίς λακτόζη ή χωρίς γλουτένη, έχουν αποκτήσει μια υπολογίσιμη θέση στα ψυγεία.
Επιπροσθέτως, η σταδιακή αύξηση των vegan έφεραν στο προσκήνιο μια νέα κατηγορία παγωτών, που παράγεται με φυτικές πρώτες ύλες χωρίς γαλακτοκομικά. Τα vegan παγωτά είναι αρκετά δημοφιλή στους καταναλωτές μεταξύ 18 και 35 ετών και παράγονται συνήθως από βρώμη, καρύδα και αμύγδαλο. Αυτό που έχει παρατηρηθεί το τελευταίο διάστημα, κυρίως στο εξωτερικό, είναι η προσθήκη περισσότερων φυτικών ινών, πρωτεϊνών ή προβιοτικών, προκειμένου οι βιομηχανίες να προσελκύσουν τους καταναλωτές που ασχολούνται συστηματικά με θέματα υγείας. Η ζάχαρη λιγοστεύει ενώ οι πρωτεΐνες αυξάνονται, προκειμένου το παγωτό να καταναλώνεται χωρίς ενοχές.