Tips για τη διαχείριση της κρίσης από παράγοντες της αγοράς
Στο πλαίσιο του ρεπορτάζ για την επίδραση που θα έχει η κρίση του κορωνοϊού στην αγορά, το «Mini Market & Μικρή Λιανική» απευθύνθηκε σε στελέχη εταιρειών που εμπλέκονται στο λιανικό εμπόριο. Στόχος να μας μεταφέρουν την εικόνα που έχουν κι εκείνοι για την τρέχουσα κατάσταση, αλλά και να δώσουν τις συμβουλές τους προς τα καταστήματα μικρής λιανικής, ως προς τις καλύτερες πρακτικές για τη διαχείριση της κατάστασης.
Παναγιώτης Καραλέμας,
Field Sales Manager Mondeléz International
Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα από τους εννέα μήνες του έτους που έχουμε διανύσει, η αγορά βιώνει μια πρωτόγνωρη κατάσταση η οποία αντανακλάται τόσο στα αποτελέσματα όσο και στις έρευνες. Ο κλάδος του λιανεμπορίου έχει να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις, κι οι εξελίξεις καθίστανται ακόμα κρισιμότερες, καθώς μπαίνουμε στο τελευταίο 4μηνο του οικονομικού έτους. Με τα σημάδια ανάκαμψης να διαφαίνονται ήδη, από πλευράς μας στηρίζουμε δυναμικά την κατηγορία, επενδύοντας στην καινοτομία, τόσο στο επίπεδο νέων λανσαρισμάτων όσο και στο επίπεδο των εργαλείων προβολής των κατηγοριών στα σημεία πώλησης. Επιπλέον, θα επιβραβεύσουμε την προτίμηση του καταναλωτή στα προϊόντα μας, μέσα από έναν διαγωνισμό για τη μάρκα Trident.
Όσον αφορά τα μίνι μάρκετ, συγκεκριμένα, στο σύνολο των εννέα μηνών που έχουμε διανύσει δεν μπορούμε να δώσουμε μια ενιαία εικόνα για το σύνολο της χώρας, καθώς οι συνθήκες που έχει επιβάλει η πανδημία επηρεάζουν σε διαφορετικό βαθμό τις περιοχές της χώρας. Σημεία που διατηρούν ένα καλό μείγμα προϊόντων, τηρούν κανόνες υγιεινής και παρέχουν υπηρεσίες τηλεφωνικής παραγγελίας στους πελάτες τους, εξακολουθούν να καταγράφουν οφέλη έναντι του ανταγωνισμού τους, ωστόσο οι εξωτερικοί παράγοντες εξακολουθούν να επηρεάζουν τον σχεδιασμό των επιχειρήσεων.
Η τάση του door-to-door delivery εκτιμάται πως θα παραμείνει αυξητική, συνεπώς, επαγγελματίες που έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν τέτοιου είδους υπηρεσίες, αυξάνουν τις πιθανότητες να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των καταναλωτών.
Η διαρρύθμιση των καταστημάτων οφείλει να προσαρμοστεί στα μέτρα ασφαλείας αλλά και στις νέες συνήθειες. Εύκολη πρόσβαση στα προϊόντα, καθαριότητα, χώρος αναμονής εκτός καταστήματος και χρήση POS, ικανοποιούν την ανάγκη του καταναλωτή να νιώθει ασφάλεια στο περιβάλλον όπου πραγματοποιεί τις αγορές του. Η νέα πραγματικότητα καταδεικνύει την ευκαιρία για συνεργασίες με αναγνωρίσιμες μάρκες κι εταιρείες με διαρκή παρουσία στη μικρή λιανική, που συνεχίζουν να επενδύουν σε προϊόντα και τεχνογνωσία και που μπορούν να συνεισφέρουν ουσιαστικά στην προσαρμογή των mini market, στις νέες συνθήκες.
Προς τους ιδιοκτήτες mini market η συμβουλή μας θα ήταν να συνεργαστούν με τις εταιρείες και να εμπιστευτούν τα σύγχρονα μοντέλα category management, ώστε να μπορέσουν εκσυγχρονίσουν τα καταστήματά τους και να παίξουν δυνατά απέναντι στα μεγάλα super markets. Η τιμή θα είναι πάντα σημαντική, αλλά πλέον παίζουν κι άλλα πράγματα σημαντικό ρόλο για τους καταναλωτές, τα οποία θα ήταν προς το συμφέρον των ιδιοκτητών να τα αναγνωρίσουν και να προβούν σε σχετικές ενέργειες.