Το παντοπωλείο «Όλα εδώ», επί της οδού Σωκράτους 121, στη Δραπετσώνα του Πειραιά, έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών του, δίνοντας έμφαση στη φιλική εξυπηρέτηση, αλλά και στη μεγάλη γκάμα των προϊόντων. Όμως, η γενικότερη κατάσταση με την πανδημία έχει δημιουργήσει δυσκολίες στην επιχείρηση.
Της Ελένης Σαραντάκη
Τα μίνι μάρκετ και γενικότερα τα καταστήματα γειτονιάς εμφανίστηκαν ευνοημένα στην πρώτη καραντίνα, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται, έστω και σε μικρότερο βαθμό από τα σούπερ μάρκετ, τα οποία και «ξεπούλησαν» σε πολλά προϊόντα, εκτοξεύοντας τον τζίρο τους. Η δεύτερη καραντίνα που επιβλήθηκε στην Ελλάδα, όμως, φαίνεται ότι είχε διαφορετικά αποτελέσματα, ακόμη και για τα δυναμικά μίνι μάρκετ, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν πλήρως τους καταναλωτές, όπως το παντοπωλείο «Όλα εδώ» στη Δραπετσώνα. Για τα προβλήματα που προκάλεσε ο κορωνοϊός στους περισσότερους επαγγελματίες του κλάδου μίλησε στο περιοδικό Mini Market & Μικρή Λιανική, η κυρία Σταυρούλα Μαλαγαρδή, που ζει από… μέσα την όλη κατάσταση στο παντοπωλείο «Όλα εδώ» επί της οδού Σωκράτους στη Δραπετσώνα, το οποίο κι αποτελεί ήδη σήμα κατατεθέν για τη γειτονιά, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μία σχετικά νέα επιχείρηση.
«Ο κόσμος παίρνει τα βασικά»
Τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών και τη γενική οικονομική ανασφάλεια που επικρατεί παρατηρούν όσοι εργάζονται στο κατάστημα λιανικής «Όλα εδώ». Σε αντίθεση με την άνοιξη, φαίνεται ότι οι αγοραστικές και καταναλωτικές συνήθειες δεν συνοδεύονται από αντίστοιχη αύξηση της δαπάνης για τα νοικοκυριά, είτε γιατί σε κάποια προϊόντα η δαπάνη είναι ήδη επαρκώς υψηλή, είτε λόγω του περιορισμού των οικονομικών δυνατοτήτων.
«Ο κόσμος είναι συγκρατημένος. Έρχεται και παίρνει μόνο τα βασικά. Η κίνηση έχει πέσει αισθητά από τη στιγμή που η κυβέρνηση, λόγω κορωνοϊού, ισχυροποίησε τα μέτρα και προχώρησε σε lockdown», εξήγησε στο περιοδικό Mini Market & Μικρή Λιανική η κυρία Μαλαγαρδή. «Εμείς δεν είχαμε ιδιαίτερη κίνηση ούτε στην πρώτη καραντίνα της άνοιξης ούτε και τώρα, παρά το γεγονός ότι διαθέτουμε ψιλικά, τσιγάρα, έντυπα και προϊόντα ψυγείου», μας ανέφερε. Το εν λόγω παντοπωλείο διαθέτει, μάλιστα, μία μεγάλη γκάμα προϊόντων, προκειμένου να καλύψει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε κωδικούς snack και σε είδη μπακαλικής.
Άλυτο πρόβλημα παραμένει η χρήση POS για αγορές τσιγάρων, εφημερίδων και μιας σειράς άλλων προϊόντων.
Παραμένουν Νο1 προϊόν τα τσιγάρα
Παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές τους πρώτους μήνες της πανδημίας αγόραζαν με εντατικό ρυθμό αντισηπτικά, καθαριστικά και γενικά προϊόντα που σχετίζονται με την προστασία από τον Covid-19 και την υγιεινή, τον Νοέμβριο αυτό που αναζητούν είναι κυρίως τσιγάρα και κάρτες. Η κ. Μαλαγαρδή τόνισε για ακόμα μια φορά το πρόβλημα του μηδαμινού κέρδους από τα τσιγάρα, τα οποία ουσιαστικά αποτελούν «χασούρα» για τον επαγγελματία. Πολλοί είναι οι πελάτες που έρχονται μόνο για τσιγάρα και πληρώνουν με κάρτα. Για εμάς δεν υπάρχει καθόλου κέρδος, προσθέτει η κ. Μαλαγαρδή. Παράλληλα, εξηγεί ότι η ζήτηση για αντισηπτικά αυτή την περίοδο είναι μέτρια και δε συγκρίνεται με αυτή που υπήρχε κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος κορωνοϊού.