Τα αναλώσιμα προϊόντα δίνουν το κέρδος στο μίνι μάρκετ
Την ώρα που τα τσιγάρα έχουν μετατραπεί περισσότερο σε «κράχτη», με το ποσοστό κέρδους τους να κυμαίνεται από 3% έως 6%, τα μίνι μάρκετ έχουν τη δυνατότητα για έξτρα κέρδος από την αγορά των καπνικών, μέσω της… περιφερειακής οδού. Τα αναλώσιμα είδη και τα αξεσουάρ στην αγορά των καπνικών αυξάνονται διαρκώς τα τελευταία χρόνια, με πολλές ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις να δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα και να λανσάρουν διαρκώς καινούργια προϊόντα, τα οποία και προσφέρουν πολύ μεγαλύτερο κέρδος στον επιχειρηματία της μικρής λιανικής. Καπνικά τσιγάρα
Το γεγονός δίνει τη δυνατότητα και στους καταστηματάρχες των μίνι μάρκετ και των υπολοίπων σημείων της μικρής λιανικής για έξτρα κέρδος από την κατηγορία των καπνικών. Με την γκάμα των σχετικών προϊόντων να είναι πλέον πολύ μεγάλη, οι ευκαιρίες για τον ιδιοκτήτη ενός καταστήματος είναι εξίσου πολλές. Φυσικά, και σε αυτή την περίπτωση, η σωστή αξιοποίηση της «βιτρίνας» του ταμείου και της θέσης των τσιγάρων μπορεί να κάνει τη διαφορά. Αν αξιοποιηθούν σωστά, τα αναλώσιμα και τα καπνικά αξεσουάρ μπορούν να δώσουν ένα έξτρα κέρδος, μειώνοντας και τη «χασούρα» από την ίδια την πώληση των τσιγάρων. Καπνικά τσιγάρα
Τα στριφτά τσιγάρα συνεχίζουν να καταλαμβάνουν σημαντικά μερίδια στην αγορά των καπνικών προϊόντων,ενισχύοντας και τις πωλήσεις στα χαρτάκια και τα φιλτράκια.
Οι αναπτήρες το Νο1
Κι όταν μιλάμε για καπνικά αξεσουάρ, οι αναπτήρες συνεχίζουν να αποτελούν το Νο1 προϊόν για τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα. Πρόκειται για ένα προϊόν με ζήτηση σχεδόν αντίστοιχη των τσιγάρων. Η γκάμα είναι επίσης μεγάλη, καθώς πολλοί καταναλωτές, ειδικά της νέας γενιάς, προσέχουν το σχήμα και, κυρίως, την εμφάνιση των αναπτήρων, επιλέγοντάς τους βάσει αυτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και η BIC, που είναι εδώ και δεκαετίες leader στην αγορά των αναπτήρων, έχει λανσάρει πλέον μία τεράστια γκάμα, η οποία κι ανανεώνεται διαρκώς, προσφέροντας διαφορετικές επιλογές για κάθε καταναλωτή. Καπνικά τσιγάρα
Ο καπνός ενισχύει τα χαρτάκια
Το «στριφτό» τσιγάρο έγινε μόδα ή και… αναγκαίο κακό στην Ελλάδα εν μέσω κρίσης, με πολλούς Έλληνες καπνιστές να στρέφονται σε αυτό για εξοικονόμηση χρημάτων, αφού ήταν πιο φτηνό από τα κανονικά πακέτα τσιγάρων. Η υπερφορολόγηση έχει «χτυπήσει» τα τελευταία χρόνια και τον καπνό, ενώ «πιέσεις» υπάρχουν και σε ευρωπαϊκό πολιτικό επίπεδο, με την Ε.Ε. να εκδίδει οδηγία για ακόμη μεγαλύτερα μεγέθη, που θα αποτρέψουν τους νέους από την αγορά του. Παρ’ όλα αυτά, τα προϊόντα καπνού συνεχίζουν να καταλαμβάνουν σημαντικό μερίδιο της αγοράς, ενισχύοντας και τις πωλήσεις στα χαρτάκια. Από τα διάσημα Rizla της Imperial και τα ακατέργαστα τσιγαρόχαρτα Raw της Leon Flame, μέχρι τα χαρτάκια από ελληνικές, φυσικές πρώτες ύλες της Πυθία, οι επιλογές είναι πλέον πάρα πολλές για τους ιδιοκτήτες του μίνι μάρκετ, οι οποίοι κι έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν την καλύτερη δυνατή συνεργασία και με το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.
«Στροφή» σε φιλτράκια και πιπάκια
Ανοδική είναι η πορεία στην αγορά και στα φιλτράκια και πιπάκια, καθώς όλο και περισσότεροι καπνιστές αναζητούν πιο… υγιεινές επιλογές ακόμη και στο κάπνισμα. Φιλτράκια και πιπάκια προσφέρουν τέτοιες λύσεις, καθώς είναι χαρακτηριστικό ότι η εταιρεία Evans Δρίτσας, που εξειδικεύεται στα πιπάκια, διαθέτει στην αγορά προϊόντα, που κατακρατούν πίσσα και νικοτίνη σε ποσοστό μεγαλύτερο του 40%. Όσον αφορά τα φιλτράκια, κι εδώ η γκάμα είναι πολύ μεγάλη, με πολλές εταιρείες και brand να είναι διαθέσιμα στη μικρή λιανική. Raw, Σέρτικο, Swan, Πυθία, Zen, Old Holborn, του Παππού και Evans είναι μόνο κάποια από αυτά.
Ανερχόμενη «δύναμη» τα υγρά αναπλήρωσης
Με το ηλεκτρονικό τσιγάρο να είναι σε απόλυτη «άνθιση» και τους ατμιστές να ξεπερνούν πλέον τους 150.000 μόνο στην Αθήνα, έχει ανοίξει και μία νέα αγορά για τα μίνι μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα της μικρής λιανικής. Τα υγρά αναπλήρωσης που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρονικά τσιγάρα αποτελούν πια μία ανερχόμενη «δύναμη» για τα σημεία πώλησης, καθώς προσφέρουν ένα έξτρα έσοδο, το οποίο δεν υπήρχε νωρίτερα για τους επαγγελματίες της αγοράς. Μόνο τυχαίο δεν είναι, άλλωστε, ότι τον τελευταίο καιρό έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους και καταστήματα αποκλειστικά για το λεγόμενο vaping, στα οποία μπορεί κανείς να βρει μία τεράστια γκάμα από υγρά αναπλήρωσης και κάθε προϊόν ηλεκτρονικού τσιγάρου. Ακόμη και τα πιο συμβατικά καταστήματα, όμως, έχουν πλέον τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν το «χαρτοφυλάκιό» τους με ένα ακόμη προϊόν, το οποίο προσφέρει και σημαντικό περιθώριο κέρδους. Καπνικά τσιγάρα
Πούρα και για το μίνι μάρκετ
Τα πούρα μπορεί να μην αποτελούν ένα βασικό προϊόν πώλησης για τα καταστήματα της μικρής λιανικής, όταν αναφερόμαστε στα καπνικά προϊόντα, αλλά, τα τελευταία χρόνια, η αγορά έχει αλλάξει αρκετά, υπέρ των καταστημάτων. Κι αυτό γιατί εταιρείες, όπως η Καρύδης κι η Μουρτίδης, διαθέτουν πλέον στην ελληνική αγορά μία μεγάλη γκάμα με προϊόντα που θεωρούνται ιδανικά και για τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα. Πρόκειται για πούρα και πουράκια που συνδυάζουν την ποιότητα με την… τιμή λιανικής και δίνουν τη δυνατότητα στους επαγγελματίες για ένα προϊόν «πολυτελείας» στο κατάστημά τους. Ένας «θάλαμος» με αντίστοιχα προϊόντα, μάλιστα, έχει αποδειχτεί αρκετές φορές έξτρα ατού για ένα μίνι μάρκετ και από πλευράς εμφάνισης. Καπνικά τσιγάρα