Τα παιχνίδια είναι η κατηγορία προϊόντων που «εκτοξεύει» τις αυθόρμητες αγορές. Με τις κατάλληλες κινήσεις, τα έσοδα από τα παιχνίδια μπορούν να αυξηθούν, ωστόσο είναι και κάποια πράγματα στα οποία οι επαγγελματίες θα πρέπει να δώσουν προσοχή, πρωτίστως για την ασφάλεια των παιδιών.
Το «όπλο» των Μίνι Μάρκετ, τα μυστικά κι οι κίνδυνοι
Tα παιχνίδια αποτελούν διαχρονικά ένα ισχυρό «όπλο» για τα καταστήματα της μικρής λιανικής, προσφέρουν ένα σεβαστό περιθώριο κέρδους για τους επαγγελματίες και προσελκύουν τα παιδιά, ωθώντας σε μεγάλο βαθμό τις αυθόρμητες αγορές από τους πελάτες. Στην αγορά της μικρής λιανικής κυριαρχούν διάφορα προϊόντα, με τις τάπες, τις χλαπάτσες και τις τυχερές σακούλες να ξεχωρίζουν, αφού αποτελούν ιδιαίτερα δημοφιλείς επιλογές των παιδιών. Ωστόσο, πέρα από τα παραπάνω και αναλόγως των δυνατοτήτων του κάθε καταστήματος, στα ράφια των μίνι μάρκετ υπάρχουν πλέον παιχνίδια πολλών ειδών που απευθύνονται σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, αλλά και με ξεχωριστές επιλογές για αγόρια και κορίτσια.
Η γκάμα των παιχνιδιών που έχουν τοποθετηθεί ή μπορούν να τοποθετηθούν σε μίνι μάρκετ είναι πραγματικά εξαιρετικά διευρυμένη σήμερα, ενώ συνεχώς προστίθενται νέα προϊόντα: κούκλες, τρενάκια, αυτοκινητάκια, χνουδωτά ζωάκια, τουβλάκια, μπογιές, βιβλία, αυτοκόλλητα, επιτραπέζια παιχνίδια, παζλ και πολλά άλλα, έχουν τη δυνατότητα να «καθηλώσουν» τα βλέμματα μικρών και μεγάλων, με τη σωστή τοποθέτησή τους στους εξωτερικούς χώρους ή σε εμφανή σημεία των καταστημάτων. Επιπλέον, το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν και τα προϊόντα που συνδυάζουν το παιχνίδι με το γλύκισμα, κάτι που αποτελεί διπλό δέλεαρ για τους μικρούς καταναλωτές.
Tα παιχνίδια θα πρέπει να τοποθετούνται σε σημεία που γίνονται αμέσως αντιληπτά από τα παιδικά βλέμματα και όχι μόνο, γιατί πολλές αγορές γίνονται από ενήλικες, κυρίως γιαγιάδες και παππούδες.
Σημαντικό το σημείο τοποθέτησης
Για τις πωλήσεις των παιχνιδιών και το πόσο υψηλές ή όχι μπορούν να είναι, παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες. Το πρώτο στοιχείο όπου πρέπει να δίνεται βάση είναι ο τόπος όπου βρίσκεται το κατάστημα. Τα μίνι μάρκετ που βρίσκονται κοντά σε σχολεία, πλατείες, παιδικές χαρές, ή ακόμη και σε γειτονιές που υπάρχουν πολλά παιδιά, έχουν αντικειμενικά ένα πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα καταστήματα κι είναι βέβαιο πως καταφέρνουν να έχουν μεγαλύτερες πωλήσεις παιχνιδιών. Αυτό είναι ασφαλώς κάτι που δεν μπορεί να αλλάξει, καθώς κάθε κατάστημα βρίσκεται σε ένα συγκεκριμένο σημείο κι ο επαγγελματίας εξ αντικειμένου προσαρμόζεται ανάλογα με την πελατεία που πηγάζει από την ευρύτερη περιοχή. Υπάρχουν, όμως, κάποιες κινήσεις που μπορούν να γίνουν, ανεξαρτήτως της γεωγραφικής θέσης του μίνι μάρκετ, και μπορούν να ανεβάσουν τις πωλήσεις παιχνιδιών.
Έρευνες έχουν δείξει πως στα καταστήματα λιανικής τα προϊόντα που τοποθετούνται στο ταμείο ενισχύουν τις αυθόρμητες αγορές και βέβαια όχι μόνο για τα παιχνίδια. Μάλιστα, πρόσφατη μελέτη στο εξωτερικό έδειξε πως τα προϊόντα που έχουν τοποθετηθεί μπροστά ή κοντά στο ταμείο φέρνουν τα μεγαλύτερα κέρδη στις επιχειρήσεις. Το μέγεθος του κέρδους είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, γιατί το γεγονός ότι τα προϊόντα που υπάρχουν στο ταμείο φέρνουν αυθόρμητες αγορές είναι κάτι που το γνωρίζουν ούτως ή άλλως οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής.
Ένα πράγμα στο οποίο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή είναι το ύψος όπου τοποθετούνται τα παιχνίδια. Ένα προϊόν, όταν θέλουμε να το προωθήσουμε, θα πρέπει να το τοποθετούμε στο οπτικό πεδίο του καταναλωτή στον οποίο απευθύνεται. Έτσι, τα παιχνίδια θα πρέπει να τοποθετούνται σε πιο χαμηλό ύψος, για να «πέφτει» αμέσως το μάτι των παιδιών πάνω τους, χωρίς να χρειάζεται να κοιτάξουν ούτε ψηλά, ούτε χαμηλά. Γενικότερα, τα παιχνίδια θα πρέπει να τοποθετούνται σε σημεία που γίνονται αμέσως αντιληπτά από τα παιδικά βλέμματα και όχι μόνο, γιατί όπως έχουν τονίσει επανειλημμένα πολλοί επαγγελματίες στο «Mini Market & Μικρή Λιανική» πολλές αγορές γίνονται από ενήλικες, κυρίως γιαγιάδες και παππούδες, για τα εγγόνια τους.
Με δεδομένο, μάλιστα, ότι δυστυχώς, λόγω της οικονομικής κρίσης που προκάλεσε η πανδημία, μπαίνουμε πάλι σε μία κατάσταση που θα μοιάζει – αν δεν είναι και χειρότερη – με τα πρώτα χρόνια της δημοσιονομικής κρίσης του 2008 που ταλαιπώρησε τη χώρα ουκ ολίγο, το σταθερό και μόνιμο εισόδημα των συνταξιούχων μπορεί να αποτελέσει «σανίδα σωτηρίας» για πολλές οικονομικές πτυχές, μεταξύ των οποίων είναι σίγουρα και τα καταστήματα μικρής λιανικής.