Ο «eye rule» παίζει καθοριστικό ρόλο στα παιχνίδια
Σύμφωνα με τους κανόνες του μάρκετινγκ και των πωλήσεων σε καταστήματα όπως τα σούπερ και τα μίνι μάρκετ, η τοποθέτηση των προϊόντων στα ράφια είναι ιδιαίτερα σημαντική και μπορεί να συντελέσει καθοριστικό ρόλο στην αύξηση των αγορών. Με βάση τον «eye rule», οι καταναλωτές εστιάζουν πιο πολύ στα προϊόντα που βρίσκονται στο άμεσο οπτικό τους πεδίο. Έτσι, υπάρχουν πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να τα δουν και, άρα, να τα αγοράσουν. Στα παιχνίδια, λοιπόν, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει η κατάλληλη τοποθέτηση. Ειδικά σε καταστήματα που περνούν απέξω παιδιά, γονείς και… παππούδες, θα πρέπει να αξιοποιηθούν καταλλήλως. Ο εξωτερικός χώρος του μίνι μάρκετ είναι το πιο κατάλληλο σημείο για την προσέλκυση πελατών, αλλά και μέσα στα καταστήματα υπάρχουν ιδανικές θέσεις: Αυτές είναι στην είσοδο ή σε πιο χαμηλό σημείο από άλλα προϊόντα, καθώς το ύψος του ματιού σε αυτή την περίπτωση αφορά κυρίως τα παιδιά. Πρόκειται για μία κατευθυντήρια γραμμή που καλό θα είναι να λάβουν υπόψη τους όλοι οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής που θέλουν να επενδύσουν στις πωλήσεις παιχνιδιών.
Τα μίνι μάρκετ και τα καταστήματα ψιλικών θα πρέπει να επιλέγουν πολύ προσεκτικά τους προμηθευτές τους στα παιχνίδια, καθώς κυκλοφορούν πολλά παράνομα προϊόντα.
Αξίζει η επένδυση στα παιχνίδια
Πολλά μίνι μάρκετ και καταστήματα ψιλικών θεωρούν τα παιχνίδια μία κατηγορία δευτερευούσης σημασίας για τις πωλήσεις τους, έχοντας συχνά περιορισμένες επιλογές στα ράφια τους. Την ώρα όμως που βασικά προϊόντα, όπως τα τσιγάρα, προσφέρουν ελάχιστο έως και μηδαμινό περιθώριο κέρδους για τον ίδιο τον επαγγελματία της μικρής λιανικής, η κατάσταση είναι εντελώς αντίθετη στα παιχνίδια. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του περιοδικού «Mini Market & Μικρή Λιανική», τα περισσότερα παιχνίδια, αλλά και οι δωροσακούλες προσφέρουν ίσως και τις μεγαλύτερες δυνατότητες για κέρδη, διότι το σχετικό ποσοστό ξεπερνάει σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και το 50%. Για να έχει, φυσικά, αξία κάτι τέτοιο, θα πρέπει να υπάρξει και μία σημαντική επένδυση σε κωδικούς, ώστε να εμπλουτιστεί η γκάμα των προϊόντων και να μεγαλώσει ο όγκος των πωλήσεων.
Επομένως, σε περιοχές κοντά σε σχολεία και πάρκα, ένα ξεχωριστό και εντυπωσιακό ράφι ή ένας σχετικός χώρος έξω από το κατάστημα μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να «απογειώσουν» τις πωλήσεις στα παιχνίδια.
Τα φθηνά παιχνίδια Νο1 επιλογή στα μίνι μάρκετ
Όσον αφορά τις επιμέρους κατηγορίες παιχνιδιών με μεγάλη ζήτηση στα μίνι μάρκετ, αυτές έχουν να κάνουν περισσότερο με την τιμή των προϊόντων. Και αυτό γιατί τα καταστήματα της μικρής λιανικής δύσκολα θα πουλήσουν ακριβά παιχνίδια, τα οποία συνήθως θα κοστίζουν περισσότερο για τον τελικό καταναλωτή, σε σχέση με την αντίστοιχη σε μεγάλα παιχνιδάδικα, όπως τα Jumbo ή τα Μουστάκας. Η κατηγορία που φαίνεται να έχει μεγαλύτερη πέραση στα μίνι μάρκετ και αποτελεί τη Νο1 επιλογή είναι οι φθηνές προτάσεις που έρχονται ως ευκαιρία για αυθόρμητες αγορές. Ακόμη και προϊόντα των πέντε ή και του ενός ευρώ είναι διαθέσιμα σήμερα για τα καταστήματα της μικρής λιανικής και μπορούν να γεμίσουν τα ράφια της, ποντάροντας κυρίως στη μεγάλη κατανάλωση. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν εξαιρετικές εναλλακτικές επιλογές και σε εκπαιδευτικά παιχνίδια, όπως αυτά που διαθέτει στην αγορά και η εταιρεία Διακάκης, ενώ υψηλές πωλήσεις καταγράφουν οι δωροσακούλες, με την εταιρεία Mad Max να αποτελεί την κορυφαία επιλογή σήμερα στην Ελλάδα.
Προσοχή στην επιλογή του προμηθευτή
Οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής, πάντως, θα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στον προμηθευτή των παιχνιδιών για τα καταστήματά τους. Η διακίνηση παράνομων παιχνιδιών και στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλη, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν και οι ίδιοι οι καταστηματάρχες. Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, οι έλεγχοι έδειξαν ότι τα επικίνδυνα προϊόντα στην αγορά αυξάνονται με έναν ρυθμό κοντά στο 15% ετησίως την τελευταία πενταετία. Τα στοιχεία δείχνουν μάλιστα ότι από τέτοια παράνομα προϊόντα ελλοχεύει ο κίνδυνος να επιφέρουν τραυματισμούς (27%) –όπως κατάγματα ή διασείσεις–, αλλά ακόμη και πνιγμούς στα παιδιά (13%). Επιπρόσθετα, πολλά από αυτά περιέχουν χημικά συστατικά (23%). Ως εκ τούτου, τα μίνι μάρκετ, τα περίπτερα και τα καταστήματα ψιλικών θα πρέπει να επιλέγουν πολύ προσεκτικά τους προμηθευτές τους και καλό θα είναι να προτιμούν κορυφαία brands και γνωστές εταιρείες του κλάδου, τις οποίες θα δείτε και παρακάτω.