Βιωσιμότητα και στην ψυχαγωγία
Είναι γνωστό ότι εν μέσω πανδημίας οι καταναλωτές άρχισαν να ανησυχούν περισσότερο για την προστασία του περιβάλλοντος, με αποτέλεσμα να αλλάξουν πολλές από τις συνήθειες που θεωρούνταν επιβαρυντικές. Αρκετές ήταν οι εταιρείες που στράφηκαν στη βιωσιμότητα και στις ανακυκλώσιμες συσκευασίες, προκειμένου τα προϊόντα τους να κερδίσουν μια θέση στο καλάθι των νοικοκυριών. Η τάση αυτή έχει κάνει την εμφάνισή της και στην κατηγορία των παιχνιδιών, αφού η οικολογική συνείδηση ολοένα και δυναμώνει σε παγκόσμιο επίπεδο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της γενικότερης κατάστασης αποτελεί η σειρά λούτρινων παιχνιδιών από ανακυκλώσιμο υλικό (Repet) που παρουσίασε τον προηγούμενο χρόνο η Lidl Ελλάς, με στόχο να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές για τη σημαντικότητα του φυσικού κόσμου και να ενθαρρύνει τις οικογένειες να κάνουν φιλικές προς το περιβάλλον τις καθημερινές τους συνήθειες. Και παράλληλα με το γεγονός ότι οι οικογένειες αγοράζουν παιχνίδια, προσπαθώντας να εμφυσήσουν στα παιδιά τους καλύτερες συνήθειες, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται και σημαντική αλλαγή στο κανάλι αγορών.
Προσεχώς αναμένονται ανατροπές στην αγορά των παιχνιδιών, αφού ένας ακόμα μεγάλος «παίκτης» από το εξωτερικό, η Pepco, αρχίζει να δραστηριοποιείται στην εγχώρια αγορά.
Εντείνεται ο ανταγωνισμός από το online κανάλι
Οι πωλήσεις των παιχνιδιών σημείωσαν σημαντική αύξηση τα προηγούμενα χρόνια, παρά το γεγονός ότι τα φυσικά καταστήματα παιχνιδιών παρέμειναν κλειστά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Δε συνέβη, όμως, το ίδιο και με το ηλεκτρονικό κανάλι, το οποίο ήταν διαθέσιμο όλο το 24ωρο, εξυπηρετώντας τους γονείς που αναζητούσαν περισσότερους τρόπους απασχόλησης για τα παιδιά, ειδικά σε περιόδους παρατεταμένης τηλεκπαίδευσης. Οι κατηγορίες παιχνιδιών που βρέθηκαν ψηλά στις προτιμήσεις ήταν τα puzzles, οι κούκλες και τα παιχνίδια για εσωτερικούς χώρους, τα οποία οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να προμηθευτούν διαδικτυακά και σε χαμηλότερη συνήθως τιμή. Παράλληλα, τα επιτραπέζια που απευθύνονται σε μεγαλύτερες ηλικίες παραμένουν κλασική επιλογή, τη στιγμή που οι παιχνιδοσακούλες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή ζήτησης στα μίνι μάρκετ.
Pepco: To νέο «Jumbo» μπαίνει στην ελληνική αγορά
Οι μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών κυριαρχούν στην αγορά, με τα μίνι μάρκετ και τα ψιλικατζίδικα να χάνουν έδαφος όσο περνάει ο καιρός, εξαιτίας των ιδιαίτερα χαμηλών τιμών που προσφέρουν μεγάλες επιχειρήσεις, όπως τα Jumbo, τα MaxStores και τα καταστήματα Μουστάκας. Παρ’ όλα αυτά, τα οικονομικά παιχνίδια εξακολουθούν να προσφέρουν ένα σημαντικό έσοδο για τα μίνι μάρκετ που αξιοποιούν τα συγκεκριμένα προϊόντα κι ευνοούνται από την τοποθεσία τους, έχοντας κοντά τους πλατείες, πάρκα και σχολεία, μέρη δηλαδή όπου συχνάζουν παιδιά. Προσεχώς, όμως, αναμένονται ανατροπές στην αγορά των παιχνιδιών, αφού ένας ακόμα μεγάλος «παίκτης» από το εξωτερικό αρχίζει να δραστηριοποιείται στη χώρα. Πρόκειται για την πολωνική εκπτωτική αλυσίδα Pepco, μια εταιρεία πολύ κοντά στα πρότυπα του Jumbo, που δεν πουλά μόνο παιχνίδια, αλλά και πολλά άλλα είδη, όπως αξεσουάρ, ενδύματα, καλλυντικά, είδη οικιακού εξοπλισμού κ.ά. Η Pepco διαθέτει σήμερα 2.922 καταστήματα σε 16 ευρωπαϊκές χώρες, ενώ από τον Οκτώβριο θα ανοίξει καταστήματα και στην Ελλάδα, ξεκινώντας από το Piraeus Retail Park. Εκτός από την Αττική, καταστήματα Pepco πρόκειται να ανοίξουν άμεσα και στη Θεσσαλονίκη και σταδιακά στην υπόλοιπη χώρα.
Άλυτο πρόβλημα τα παράνομα παιχνίδια
Παρά το γεγονός ότι τα παιχνίδια είναι μια κατηγορία προϊόντων που θεωρείται δευτερευούσης σημασίας για κάποιους επαγγελματίες, μπορεί πράγματι να φέρει έσοδα στο κατάστημα, αρκεί να γίνουν σωστές επιλογές. Σε κάθε περίπτωση, όμως, απαιτείται μεγάλη προσοχή, αφού τα παράνομα παιχνίδια αποτελούν σημαντικό πρόβλημα. Παρ’ όλο που πρόκειται για μια αγορά δύσκολα μετρήσιμη, υπολογίζεται ότι τα μη νόμιμα παιχνίδια μπορεί να φτάνουν και το 30% επί του συνόλου. Το φαινόμενο των κλεψίτυπων παιχνιδιών βρίσκεται σε έξαρση στα καταστήματα ψιλικών και στα περίπτερα, καθώς οι επίσημοι εισαγωγείς είναι πολύ δύσκολο να ελέγξουν το συγκεκριμένο κανάλι διανομής και να επιληφθούν της απομάκρυνσης των κλεψίτυπων προϊόντων.
Κέρδος από τις σταθερές συνεργασίες
Η αγορά των παιχνιδιών διαθέτει μια σειρά από συγκεκριμένους προμηθευτές για τη μικρή λιανική. Όπως είπαμε, τα παράνομα και αμφιβόλου προελεύσεως παιχνίδια συνεχίζουν να αποτελούν πρόβλημα και για τα μίνι μάρκετ, τα οποία θα πρέπει να προσέχουν τις συνεργασίες τους στο συγκεκριμένο κλάδο. Μέσα από σίγουρες και σταθερές συνεργασίες, άλλωστε, θα έχουν και καλύτερη εξυπηρέτηση, αλλά και συχνά μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, αφού οι εταιρείες επιβραβεύουν τους καλούς πελάτες τους. Γενικότερα πάντως, η κατηγορία των παιχνιδιών είναι ιδιαίτερη για τα καταστήματα της μικρής λιανικής, αφού η σωστή επένδυση σε αυτή, και στη συνέχεια η αξιοποίησή της, μπορεί να οδηγήσει σε αξιοσημείωτα έσοδα. Με τα περιθώρια κέρδους να είναι μεγάλα, η ενίσχυση των πωλήσεων μέσα από το σωστό πλασάρισμα των προϊόντων μπορεί να κάνει ακόμη και τη διαφορά στις σταθερές πωλήσεις των καταστημάτων, είτε πρόκειται για μίνι μάρκετ είτε για ψιλικατζίδικα και περίπτερα.