Όπως καταγράφεται στο σχήμα 3:
Κυρίαρχος λόγος επίσκεψης στο σουπερ μάρκετ είναι οι εβδομαδιαίες αγορές, η αναπλήρωση δηλαδή των οικιακών αποθεμάτων σε τρόφιμα και λοιπά είδη. Αντίστοιχοι είναι και οι κύριοι λόγοι για τα σημεία πώλησης της λαϊκής αγοράς και εν μέρει των εξειδικευμένων καταστημάτων.
Δεύτερος λόγος είναι η έλλειψη συγκεκριμένου προϊόντος με 43%, ενώ ένα 19% επισκέπτεται το σουπερ μάρκετ για το φαγητό της ημέρας. Πρόκειται δηλαδή για καθημερινές και μη προγραμματισμένες επισκέψεις, οι οποίες παρατηρούνται επίσης στο αρτοπωλείο-φούρνο και εν μέρει στα εξειδικευμένα καταστήματα.
Η βασική διαφορά του σουπερ μάρκετ σε σχέση με τα μικρότερα σημεία πώλησης είναι ότι πρώτο αποτελεί πόλο έλξης λόγω των πολλών, έντονων και εναλλασσόμενων προσφορών και εκπτώσεων, αλλά και σημείο εξόδου και «διασκέδασης», μέσα στο πλαίσιο της οικονομικής ύφεσης. Το 40% του κοινού επισκέπτεται το σουπερ μάρκετ για κυνήγι προσφορών και εκπτώσεων, ενώ το 22% για βόλτα, διασκέδαση ψυχαγωγία.
Η προτίμηση στα σούπερ μάρκετ
Παρά την κινητικότητα που καταγράφεται, το σουπερ μάρκετ θεωρείται με διαφορά το σημείο πώλησης που εμπιστεύεται περισσότερο ο καταναλωτής (σχήμα 4), με το 73% του κοινού να το επιλέγει σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης. Άλλωστε θετικές γνώμες για την ασφάλεια και υγιεινή των προϊόντων φτάνουν το 78%, το οποίο είναι και ιδιαίτερα υψηλό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Πρόκειται για αποτέλεσμα των μακροχρόνιων επενδύσεων των μεγάλων αλυσίδων σουπερ μάρκετ τόσο σε εσωτερικά συστήματα διασφάλισης ποιότητας και εξελιγμένο εξοπλισμό, όσο και των μακροχρόνιων συνεργασιών με μεγάλο αριθμό προμηθευτών, η αξιολόγηση των οποίων έχει πολύ απαιτητικά κριτήρια.
Παράλληλα, η σχέση εμπιστοσύνης σχετίζεται και με τη σχέση ποιότητας-τιμής που θεωρεί ότι λαμβάνει ο καταναλωτής, με την πλειοψηφία του κοινού (74%) να αξιολογεί υψηλά τη σχέση value-for-money που βρίσκουν στο σουπερ μάρκετ, με αυξητική μάλιστα τάση.