Private label “δαγκωτό” από τους Έλληνες.
Σταθερά κερδίζουν “έδαφος” τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι των καταναλωτών, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της αγοράς, που παρουσιάζουν μια αισθητή στροφή του αγοραστικού κοινού προς τα private label, που διατίθενται στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Πιο συγκεκριμένα, η άνοδος μέσα σε μια τριετία, χωρίς να περιλαμβάνεται στις μετρήσεις η αλυσίδα Lidl, ήταν πάνω από 50%. Έτσι από το 2016, το ποσοστό ανήλθε αισθητά, αφήνοντας πίσω σχεδόν δέκα μονάδες την Ιταλία να στηρίζει τα επώνυμα προϊόντα και πλησιάζοντας περισσότερο την Γερμανία, που θεωρείται από τα κάστρα την κατανάλωσης προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Τα στατιστικά αντικατοπτρίζουν τις καταναλωτικές συνθήκες των Ευρωπαίων πριν από το χτύπημα του κορονοϊού, ενώ οι μετρήσεις του 2020 και η επίδραση της πανδημίας θα καταγράψουν πιθανόν περαιτέρω ενδυνάμωση των private label.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2016 η Ελλάδα ήταν η τελευταία στην κατανάλωση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, καθώς αυτά καταλάμβαναν μόνο ένα μικρό ποσοστό στο καλάθι των Ελλήνων, όταν σε πλούσιες χώρες, όπως η Ελβετία, το ποσοστό αυτό ξεπερνούσε το 50%. Όπως δείχνουν και οι περισσότερες έρευνες της περιόδου, μία σειρά από συνηθειών που υιοθετήθηκαν λόγω της εμφάνισης της κρίσης του COVID-19 αναμένεται να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών, γεγονός που θα επηρεάσει και την κατηγορία των private label.