Με την τεχνολογία να έχει πλέον αναπτυχθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, οι επιχειρήσεις της μικρής λιανικής έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέσα από μία μεγάλη γκάμα προγραμμάτων και συστημάτων διαχείρισης, που αφορούν αποκλειστικά το συγκεκριμένο κλάδο και προσφέρουν ιδιαίτερη ευκολία και τεράστια εξοικονόμηση χρόνου.
Του Στέλιου Ασλανίδη
Εύκολη διαχείριση ειδικά για μίνι μάρκετ
Η διαχείριση μιας επιχείρησης είναι από τα πιο στάνταρ, πολύπλοκα και χρονοβόρα ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει κάθε επιχειρηματίας, σε οποιοδήποτε κλάδο της αγοράς κι αν δραστηριοποιείται. Τα τελευταία χρόνια, όμως, η συγκεκριμένη ανάγκη έχει διαφοροποιηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό προς όφελος επιχειρήσεων και καταστημάτων, αφού η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει τεθεί ουσιαστικά στην υπηρεσία των επαγγελματιών της αγοράς. Τα προϊόντα λογισμικού ή software έχουν πλέον αναπτυχθεί σε τέτοιο σημείο, ώστε σχεδόν να απαλλάσσουν σε πολλές περιπτώσεις τους επιχειρηματίες από άλλοτε ιδιαίτερα χρονοβόρες εργασίες.
Ειδικά στον τομέα της μικρής λιανικής, τα προγράμματα διαχείρισης που μπορεί να βρει κανείς σήμερα για το κατάστημά του είναι υπεραρκετά κι απόλυτα εξειδικευμένα, ώστε να καλύπτουν τις συγκεκριμένες ανάγκες ενός μίνι μάρκετ, ενός παντοπωλείου ή ενός περιπτέρου, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες τους να επιλέξουν αυτό που ταιριάζει στον καθένα από αυτούς και να… ξενοιάσουν με τα συγκεκριμένα θέματα.
Τα λογισμικά της ελληνικής αγοράς καλύπτουν πια μια μεγάλη γκάμα αναγκών και προσφέρουν στους επιχειρηματίες της μικρής λιανικής μια σειρά από υπηρεσίες, όπως βάση δεδομένων με κωδικούς προϊόντων, barcodes και τιμές, διαχείριση αποθήκης κι έλεγχο αποθεμάτων, παρακολούθηση παραλαβών, διατήρηση πελατολογίου, δημιουργία ετικετών, έκδοση τιμολογίων, online παρακολούθηση ταμείων κι ό,τι άλλο μπορεί να διευκολύνει την καθημερινότητά τους. Ουσιαστικά, δηλαδή, αναλαμβάνουν εξ ολοκλήρου τη λογιστική διαχείριση του καταστήματος και της επιχείρησής τους.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, πρόκειται για ένα κομβικό ζήτημα για κάθε μίνι μάρκετ κι έτσι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γνωρίζει κάθε ιδιοκτήτης τις επιλογές που υπάρχουν στην ελληνική αγορά, ώστε να επιλέξει τη λύση που επιθυμεί. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, το περιοδικό Mini Market & Μικρή Λιανική σας παρουσιάζει ενδεικτικά παρακάτω μία σύντομη περιγραφή των κυριότερων προγραμμάτων διαχείρισης για τη μικρή λιανική.