Η κατηγορία των energy drinks έχει γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο και αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά «χαρτιά» στα ψυγεία της μικρής λιανικής.
Παρά το γεγονός ότι παραδοσιακά πρόκειται για προϊόντα που απευθύνονται σε συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες καταναλωτών -εφήβους και νεαρούς ενήλικες-, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των ενεργειακών ποτών επιχειρούν να προσελκύσουν νέες ομάδες, αλλάζοντας συνήθως τα συστατικά. Η υπόσχεση της ενισχυμένης σωματικής και πνευματικής ενέργειας είναι εξαιρετικά δελεαστική για το κοινό, ανεξαρτήτως ηλικίας, και οι βιομηχανίες το γνωρίζουν. Το αποτέλεσμα είναι σήμερα η κατηγορία των energy drinks να μην ανταγωνίζεται απλώς τα κλασικά αναψυκτικά, αλλά να έχει μπει στα… χωράφια των sports drinks και του καφέ. Οι άνδρες ηλικίας 18-34 ετών είναι οι κύριοι καταναλωτές ενεργειακών ποτών, αλλά οι γυναίκες ηλικίας 18-34 ετών αποτελούν μια υποσχόμενη ομάδα που δείχνει ιδιαίτερη προτίμηση στα υβριδικά προϊόντα με καφέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς.
Μέχρι σήμερα, η κατηγορία των ενεργειακών ποτών είχε «χτιστεί» γύρω από συγκεκριμένους γευστικούς συνδυασμούς, όπως είναι το λεμόνι, το lime, το πορτοκάλι και τα berries. Οι εν λόγω γεύσεις εξακολουθούν να αποτελούν σταθερή επιλογή για τους «πιστούς» καταναλωτές, διευρύνθηκαν όμως με νέες προτάσεις προκειμένου να προσελκύσουν κι άλλες ομάδες. Κάπως έτσι τα ψυγεία ενισχύθηκαν με προτάσεις που έχουν ως βάση το καρπούζι ή το mango, οι οποίες αποτελούν τις top γεύσεις της νέας «σελίδας» των energy drinks.