Οι ανέπαφες συναλλαγές κυριάρχησαν και στο κανάλι της μικρής λιανικής το 2020, καθώς εν μέσω πανδημίας η πλειοψηφία των πελατών στα μίνι μάρκετ προτιμά να χρησιμοποιεί τις πιστωτικές κάρτες ακόμα και για την αγορά ενός πακέτου τσιγάρων. Το φαινόμενο αυτό δυσκολεύει την κατάσταση για τους επαγγελματίες, αφού οι εν λόγω συναλλαγές δεν αφήνουν κανένα περιθώριο κέρδους.
Την κυριαρχία των ανέπαφων συναλλαγών στις καθημερινές αγορές επιβεβαιώνει και η Mastercard. Οι ανέπαφες συναλλαγές κέρδισαν ακόμα περισσότερο έδαφος, καθώς οι καταναλωτές αποζητούν περισσότερο από ποτέ, τρόπους να πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους εύκολα και γρήγορα, χωρίς να αφήνουν την κάρτα από τα χέρια τους. Οι ψηφιακές πληρωμές μέσω mobile συσκευών, αποτελούν ουσιαστικά την εξέλιξη των ανέπαφων συναλλαγών με κάρτα, με τη συναλλαγή να πραγματοποιείται μέσω smartphone ή smartwatch, συσκευών δηλαδή που διαθέτει κάθε καταναλωτής, χωρίς να χρειάζεται η χρήση της κάρτας. Με τον τρόπο αυτό, οι συναλλαγές ολοκληρώνονται σε ακόμα μικρότερο χρόνο, με περισσότερη άνεση και μεγαλύτερη ασφάλεια, αναβαθμίζοντας περαιτέρω την αγοραστική εμπειρία.
Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Mastercard, τα φετινά Χριστούγεννα, οι Ευρωπαίοι εμφανίστηκαν πιο ευαισθητοποιημένοι και ως προς τα καταστήματα που θα επιλέξουν για πραγματοποιήσουν τις αγορές τους. Ένας στους δύο έχει επιλέξει καταστήματα τα οποία βρίσκονται εντός της δικής του γειτονιάς και μάλιστα, το 59% έχει ψωνίσει συνειδητά από τοπικά καταστήματα, με σκοπό να συνδράμει στην ενίσχυση της κοινότητάς του. Η συμπαράσταση στις τοπικές επιχειρήσεις είναι επίσης διακριτή και από τα ποσοστά που εμφανίζουν η αγορά τροφίμων και καρτών δώρων από τοπικά καταστήματα, τα οποία είναι 61% και 44% αντίστοιχα.