Ψήφος εμπιστοσύνης στα συνοικιακά καταστήματα.
Τα καταστήματα της γειτονιάς επιλέγει ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών μετά την πανδημία, καθώς ο κορονοϊός δημιούργησε νέα δεδομένα και τάσεις στην εγχώρια αγορά.
Αναλυτικότερα, όπως δείχνει πρόσφατη ανάλυση της Grant Thornton για την επίδραση της πανδημίας στο λιανικό εμπόριο, οι περιορισμοί στις μετακινήσεις οδήγησαν μεγάλο μέρος των καταναλωτών να αλλάξει το κατάστημα στο οποίο πραγματοποιεί τις καθημερινές του αγορές. Η τάση φανερώνει μείωση των επισκέψεων και αύξηση της προτίμησης για αγορές στα συνοικιακά καταστήματα έναντι των μεγάλων υπεραγορών, τα οποία συγκεντρώνουν ταυτόχρονα μεγάλο αριθμό καταναλωτών. Παράγοντες που επηρέασαν τη στροφή των καταναλωτών αποτέλεσαν α) ο χρόνος αναμονής στην ουρά, β) ο χρόνος πραγματοποίησης των αγορών και γ) τα μέτρα υγιεινής που έλαβαν τα καταστήματα.
Παράλληλα, η ανάλυση δείχνει ότι τα περιοριστικά μέτρα δεν επηρέασαν όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου με τον ίδιο τρόπο. Κατηγορίες όπως τα μεγάλα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα ειδών διατροφής παρουσίασαν ετήσια αύξηση τον Απρίλιο της τάξης του +8,6% και +3,3%, αντίστοιχα, σε αντίθεση με την κατηγορία της ένδυσης και υπόδησης που δέχθηκε συντριπτικό πλήγμα.