Πολλά είναι τα μίνι μάρκετ που έχουν τοποθετήσει αλκοολούχα ποτά στα ράφια τους καθώς, ιδιαίτερα οι μπύρες, αποτελούν δυνατό “χαρτί” για τη μικρή λιανική. Όμως, ο κλάδος αλκοολούχων ποτών εμφανίζεται αισθητά “χτυπημένος” από την πανδημία εξαιτίας της συνολικής καθίζησης της οικονομικής δραστηριότητας που επέφερε το πρώτο lockdown, με μείωση του ΑΕΠ, της συρρίκνωσης της δραστηριότητας στην εστίαση και της ραγδαίας μείωσης των τουριστικών ροών που επηρέασε και τα μίνι μάρκετ. Όπως προκύπτει από νέα μελέτη του ΙΟΒΕ, οι εκτιμώμενες απώλειες για το 2020 είναι μείωση των πωλήσεων κατά περίπου 40% ενώ οι απώλειες εσόδων (ΕΦΚ, ΦΠΑ, φόροι εισοδήματος) αναμένεται να φτάσουν τα 380 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνολική συνεισφορά του κλάδου των αλκοολούχων ποτών είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς συνεισφέρει 2,3 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας για το 2019, ενώ υποστηρίζει 66 χιλ. θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης.
Οι συνολικές απώλειες φορολογικών εσόδων εκτιμώνται στα 58,6 εκατ. ευρώ (31,1 εκατ. ευρώ από μη καταβολή ΕΦΚ, χωρίς το προϊόν των διημέρων αποσταγματοποιών & 27,5 εκατ. ευρώ από μη καταβολή ΦΠΑ).