supermarket

Παρά τις αυξημένες πωλήσεις των οργανωμένων αλυσίδων σούπερ μάρκετ κατά 15% το 2016, οι αλυσίδες σουπερ μάρκετ εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν λιγότερο από 50% των πωλήσεων στο λιανεμπόριο τροφίμων.

Η παρακάτω ανάλυση που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών αποσκοπεί στην καταγραφή της κατάστασης των πωλήσεων της αγοράς του λιανεμπορίου τροφίμων.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της ανάλυσης, οι συνολικές καθαρές πωλήσεις (προ ΦΠΑ) του λιανεμπορίου τροφίμων για το 2016 εκτιμώνται σε 18,6 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 9,3 δισ. ευρώ (50,05%) πραγματοποιήθηκαν μέσα από μεμονωμένα καταστήματα, κυρίως εξειδικευμένα (κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, ιχθυοπωλεία, αρτοποιεία κ.λπ.) και 9,3 δισ. ευρώ μέσα από καταστήματα αλυσίδων σουπερ μάρκετ (49,95%).

Πρέπει να σημειωθεί, όμως, ότι το ποσοστό των αλυσίδων σουπερ μάρκετ επί του συνόλου των πωλήσεων, παρά τη μείωση σε αξία και παρά την αποχώρηση το 2016 σημαντικών εταιρειών από τον κλάδο, παρουσιάζει αύξηση από 49,55% σε 49,95%.

Χαρακτηριστικό είναι ότι η ΕΛ.ΣΤΑΤ., για το 2016 δίνει μείωση για τον κύκλο εργασιών των μεγάλων καταστημάτων τροφίμων κατά 0,52%.

Οι πωλήσεις των υπολοίπων καταστημάτων διατροφής εκτός των αλυσίδων σουπερ μάρκετ, σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ., κατέγραψαν πτώση 2,41% και το εμπόριο εκτός καταστημάτων (π.χ. λαϊκές αγορές) πτώση κατά 6,10%.

Η τάση αυτή φαίνεται ότι συνεχίζεται και το πρώτο 9μηνο του 2017 και, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ., τα καταστήματα σουπερ μάρκετ παρουσιάζουν αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 1,73%, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2016, ενώ τα μικρότερα καταστήματα μείωση -1,86%.