Η κατηγορία της μπίρας είναι εξαιρετικά σημαντική για τα μίνι μάρκετ, καθώς συμβάλλει καθοριστικά στις πωλήσεις, ειδικά κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Η θετική πορεία της εν λόγω αγοράς συνεχίζεται και φέτος, με τους ρυθμούς ανάπτυξης να ξεπερνούν αυτούς της περσινής χρονιάς. Η αύξηση αυτή τροφοδοτείται κυρίως από τις καλές καιρικές συνθήκες, την ενισχυμένη τουριστική κίνηση και τις διάφορες αθλητικές διοργανώσεις που προσελκύουν καταναλωτές.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, Σοφοκλής Παναγιώτου, η φετινή χρονιά δείχνει πολλά υποσχόμενη. Η παρατεταμένη καλοκαιρία έχει ενισχύσει σημαντικά την κατανάλωση μπίρας, με την τουριστική κίνηση να παίζει καθοριστικό ρόλο στην άνοδο της αγοράς. Κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2024, η αγορά κινείται με ρυθμούς ανάπτυξης που προσεγγίζουν τα διψήφια ποσοστά. Ωστόσο, ο κ. Παναγιώτου είναι επιφυλακτικός σχετικά με το τελικό αποτέλεσμα για το σύνολο του έτους, επισημαίνοντας ότι οι συνθήκες μπορεί να αλλάξουν στο τελευταίο τρίμηνο, όπως συνέβη και την περασμένη χρονιά.
Όσον αφορά τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών, παρατηρείται ότι καταναλώνουν λιγότερο και προτιμούν πιο οικονομικές επιλογές. Παρόλα αυτά, ο αυξημένος τουρισμός έχει λειτουργήσει υποστηρικτικά για την αγορά. Η βασική πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου είναι το υψηλό ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει αυξηθεί σημαντικά το τελευταίο διάστημα, χωρίς να υπάρχουν τα κατάλληλα μέτρα στήριξης, ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Μια σημαντική αλλαγή που αναμένεται να δώσει λύσεις σε χρόνιες προκλήσεις του κλάδου είναι η επικείμενη ψήφιση ενός νέου νόμου που θα αντικαταστήσει το παρωχημένο βασιλικό διάταγμα του 1922. Ο κ. Παναγιώτου σημειώνει ότι πρόκειται για μια πολυετή προσπάθεια που επιτέλους αποδίδει καρπούς. Παράλληλα, αναφέρει ότι ένα ακόμα πάγιο αίτημα που δεν έχει ικανοποιηθεί είναι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ), καθώς η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές στην ΕΕ, κάτι που αυξάνει τις τιμές μπίρας σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Τέλος, ο κλάδος των μικροζυθοποιιών παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Από τις ελάχιστες επιχειρήσεις που υπήρχαν το 2009, σήμερα λειτουργούν περίπου 80 σε όλη την Ελλάδα, επενδύοντας δυναμικά και επιβιώνοντας σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον.