Σε ανοδική “τροχιά” το οργανωμένο λιανεμπόριο.
Αισθητή βελτίωση παρουσίασε η ελληνική οικονομία στη διάρκεια του 2018, με τον Έλληνα καταναλωτή να παρουσιάζεται πιο αισιόδοξος ως προς την εργασιακή του ασφάλεια και την οικονομική του κατάσταση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της παγκόσμιας έρευνας της Nielsen, που σχετίζεται με την καταναλωτική εμπιστοσύνη, το οργανωμένο λιανεμπόριο κινήθηκε θετικά σε αξία, στο +2,2% για το σύνολο του 2018, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2017, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα παρουσιάζουν στο σύνολο χαμηλότερη συγκριτικά τάση, στο +1,8%.
Στις επιμέρους κατηγορίες των FMCGs, τα τρόφιμα και ποτά αναπτύσσονται κατά +1,5%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν επίσης αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με το σύνολο του 2017 κατά +2,4% & +3,0% αντίστοιχα.
Στα θετικά αποτελέσματα του κλάδου συνέβαλλε σε μεγάλο βαθμό η αναδιάρθρωση του δικτύου καταστημάτων του λιανεμπορίου, ενώ η συγκράτηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας γύρω στο 15%, καθώς και η πολύ υψηλή προωθητική ένταση (άνω του 50% για τα FMCGs συνολικά & άνω του 60% αν αφαιρεθεί από τα FMCGs η επίδραση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας) συνέχισαν να χαρακτηρίζουν το Ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων.
Το 2019 σαφώς αναμένεται να είναι μια χρονιά όπου θα συνεχιστούν οι ζυμώσεις στον κλάδο του λιανεμπορίου, με νέες εξαγορές και ανακατατάξεις.