Υποχρεωτικά μπαίνουν στη ζωή των επιχειρήσεων τα ηλεκτρονικά βιβλία από την 1η Ιουλίου 2021, οπότε και τα δεδομένα αυτών θα πρέπει να διαβιβάζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Έως και την υποβολή πάντως της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος φορολογικού έτους 2021 οι επιχειρήσεις έχουν την υποχρέωση να διαβιβάσουν όλα τα δεδομένα τους με ακρίβεια σε σχέση με τα δεδομένα των βιβλίων τους και του Ε3. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι στα ηλεκτρονικά βιβλία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων:
- Διαβιβάζεται και καταχωρείται η Σύνοψη των Παραστατικών εσόδων εξόδων των Επιχειρήσεων.
- Γίνεται χαρακτηρισμός των καταχωρούμενων συναλλαγών.
- Διενεργούνται οι αναγκαίες Λογιστικές Εγγραφές Τακτοποίησης για τον προσδιορισμό του λογιστικού και του φορολογικού αποτελέσματος κάθε έτους.
Επειδή το φορολογικό έτος 2021 είναι έτος ανοχής, εκπαίδευσης και ενημέρωσης, οι επιχειρήσεις διαβιβάζουν τις συναλλαγές χονδρικής σχετικά με τα αξιακά δεδομένα τουλάχιστον με καθαρή αξία και τυχόν ΦΠΑ αλλά και τις συναλλαγές λιανικής συγκεντρωτικά ανά μήνα. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση εξόδων, ενώ οι εγγραφές τακτοποίησης εσόδων εξόδων διαβιβάζονται είτε αναλυτικά, είτε συγκεντρωτικά έως την υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος. Σημειώνεται πως για τη διευκόλυνση των υπόχρεων, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων εξέδωσε νέο οδηγό με ερωτήσεις και απαντήσεις για το πώς θα εφαρμοστούν στην πράξη τα ηλεκτρονικά βιβλία, ο οποίος έχει αναρτηθεί στον ιστότοπό της.