Ανάπτυξη 150% στο κανάλι του online σούπερ μάρκετ

Σε ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ “ποντάρουν” οι αλυσίδες. 

Σημαντικές αλλαγές αναμένεται να προκαλέσει στο εγχώριο λιανεμπόριο η ραγδαία ανάπτυξη, που σημειώνει το ηλεκτρονικό εμπόριο τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.

Πιο αναλυτικά, το διαδίκτυο, τα social media και η καινοτομία στις αγορές προϊόντων σούπερ μάρκετ εμφανίζεται έντονη, οδηγώντας στη δημιουργία μιας διακριτής πελατειακής βάσης καταναλωτών, που προτιμούν τις online αγορές. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις των βασικών ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 20 εκατ. ευρώ, ενώ οι συνολικές ηλεκτρονικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων εκτιμάται ότι ανέρχονται σε περίπου 40 εκατ. ευρώ. Προβλέπεται, μάλιστα, ότι το 2020 το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών στο λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα θα ξεπεράσει το 1%, με πωλήσεις της τάξης των 180-200 εκατ. ευρώ.

Παρά τα αργά «βήματα» που καταγράφει εδώ κι αρκετά χρόνια το online εμπόριο στην Ελλάδα, φαίνεται ότι μπαίνει πια στον «δρόμο» για την εδραίωσή του και στη χώρα μας, με όλους τους σχετικούς δείκτες και τις κινήσεις των επιχειρήσεων να καταδεικνύουν την πρώτη πραγματική «στροφή» των καταναλωτών.

Η εξοικείωση, ειδικά των νεώτερων, με τα νέα μέσα, η αναζήτηση καλύτερων τιμών, αλλά κι η ευκολία αγορών έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές στις online αγορές, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια κι ο ανταγωνισμός στα διαδικτυακά καταστήματα των σούπερ μάρκετ στην ελληνική αγορά. Πέντε μεγάλες διαδικτυακές «αλυσίδες» (ΑΒ CLICK2SHOP, Care Market, Welovesupermarket, E-fresh, yoda.gr) ξεκίνησαν πριν από λίγα χρόνια να επενδύουν στη συγκεκριμένη αγορά, η οποία κι ενισχύεται πλέον με έντονο ρυθμό, προσελκύοντας διαρκώς νέους «παίκτες». Από έρευνα της Convert group για την ελληνική αγορά προκύπτει ότι οι online αγορές προϊόντων λιανικής πρόκειται να δεκαπλασιαστούν έως το 2020, με τον τζίρο τους να ξεπερνά τα 300 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο.