“Μάχη” για τα μερίδια από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Ελπίδα για το μέλλον και σημάδια ανάκαμψης καταγράφονται στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων για το 2020, μετά από μια βαθιά περίοδο κρίσης, γεμίζοντας αισιοδοξία τα στελέχη των επιχειρήσεων του κλάδου.
Πιο αναλυτικά, στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων το λιανεμπόριο τροφίμων και γενικότερα ο κλάδος των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) πέρασε πολλές και σημαντικές αλλαγές. Η μείωση των πωλήσεων στο λιανεμπόριο τροφίμων στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, η οποία συνολικά έφτασε σχεδόν το 25% οδήγησε πολλές τις εταιρείες του κλάδου σε συρρίκνωση, ενώ άλλες εξαγοράστηκαν ή συγχωνεύτηκαν με αποτέλεσμα ο χάρτης του λιανεμπορίου να έχει μεταβληθεί δραστικά. Τα μηνύματα όμως στην αυγή της δεκαετίας του 2020 είναι διαφορετικά, όπως καταγράφονται μέσα από σχετικές έρευνες του ΙΕΛΚΑ. Η τελευταία έρευνα του Ιανουαρίου 2020 του ΙΕΛΚΑ στα ανώτατα στελέχη των επιχειρήσεων καταδεικνύει ότι αναμένουν αύξηση των πωλήσεων στο επόμενο εξάμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019, μεγάλη βελτίωση του οικονομικού κλίματος και αλλαγές στις προτεραιότητες των επιχειρήσεων με έμφαση στην ανάπτυξη, πελατοκεντρικότητα και καινοτομία.
Παράλληλα, η παγίωση των θετικών προσδοκιών των στελεχών των επιχειρήσεων του κλάδου μετατρέπεται πλέον και σε στρατηγική. Στην ίδια έρευνα αναλύονται οι προτεραιότητες των επιχειρήσεων και φαίνεται ότι υπάρχει μία σαφής μεταστροφή, από την διαχείριση προβλημάτων της ύφεσης, σε αξιοποίηση και εκμετάλλευση των ευκαιριών. Πρώτη προτεραιότητα με διαφορά είναι η ενίσχυση των πωλήσεων των εταιρειών (58%). Πρόκειται μία λογική εξέλιξη καθώς με δεδομένη την εκτίμηση για αύξηση του μεγέθους της αγοράς, οι επιχειρήσεις στοχεύουν σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερα μερίδια. Αυτό το αποτέλεσμα εν μέρει αποδίδεται και στις προσδοκίες για την κεφαλαιοποίηση σε πωλήσεις και κερδοφορία από τις πρόσφατες εξαγορές και συγχωνεύσεις, καθώς πρόκειται για σημαντικές επενδύσεις οι οποίες δεν έχουν αποφέρει ακόμα τις πλήρεις δυνατότητες τους.