Το 2024 βρίσκεται πλέον κοντά και μαζί του αναμένεται να φέρει καταναλωτικές τάσεις που θα επηρεάσουν και τη μικρή λιανική. Έχει γίνει σαφές ότι, μετά την πανδημία, το αγοραστικό κοινό άλλαξε συνήθειες, με αποτέλεσμα τα βιολογικά τρόφιμα και η βιωσιμότητα να μπουν σε πρώτο πλάνο.
Πιο συγκεκριμένα, ο παγκόσμιος τομέας βιολογικών τροφίμων και ποτών αναμένεται να σημειώσει ραγδαία ανάπτυξη έως το 2027. Οι σύγχρονοι καταναλωτές ψωνίζουν πιο συνειδητά από ποτέ, αναζητώντας φρέσκα, βιολογικά και ισορροπημένα προϊόντα, που πρέπει να έχουν θέση σε κάθε μίνι μάρκετ. Αυτή η στροφή προς την υγιεινή διατροφή και την ευεξία έχει αναγκάσει τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής να διαφοροποιήσουν τις σειρές των προϊόντων τους, ενσωματώνοντας μια σειρά υγιεινών επιλογών που καλύπτουν διάφορες διατροφικές ανάγκες και προτιμήσεις.
Παράλληλα, στο εξωτερικό τα καταστήματα ευκολίας ήδη υιοθετούν φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, όπως οι επαναχρησιμοποιήσιμες τσάντες και οι βιοδιασπώμενες συσκευασίες, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις των καταναλωτών με οικολογική συνείδηση.