Σούπερ μάρκετ: Νέο ωράριο από τις 7 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ 

Οι προωθητικές ενέργειες παραμένουν ένα μεγάλο “όπλο” για τα σούπερ μάρκετ, αλλά πλέον είναι πολλά και τα καταστήματα της μικρής λιανικής, που επενδύουν σε προσφορές και εκπτώσεις για να “κερδίσουν” τους πελάτες τους.

Τα στοιχεία δείχνουν πάντως μία σταθεροποίηση στις προωθητικές ενέργειες, ενώ και οι ανατιμήσεις φαίνεται να περιορίζονται σιγά σιγά. Μόνο στις υπερ-κατηγορίες των τυποποιημένων τροφίμων υπάρχει ανάπτυξη της μέσης τιμής τους (+1,2%), ενώ στις υπερ-κατηγορίες των μη τροφίμων υπάρχουν πλέον αποπληθωριστικές τάσεις, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, με τα προϊόντα φροντίδας του σπιτιού να έχουν μειώσει τη μέση τιμή τους κατά -4,6%, καθώς και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς κατά -3,2%.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, έχοντας αυξήσει τα επίπεδα των πωλήσεών τους σε αξία κατά 4,7% και φτάνοντας, για το πρώτο εξάμηνο του 2024, σε ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 25%. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Labels) στο σύνολό τους παρουσίασαν αξιοσημείωτη μείωση της μέσης τιμής τους κατά -2%, με τους πωλούμενους όγκους αυτών να αυξάνονται κατά 6,7% και να κερδίζουν περισσότερο χώρο στο καλάθι του νοικοκυριού.

Την ίδια στιγμή, η προωθητική ένταση συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα υψηλή, ωστόσο παρέμεινε κατά βάση σταθερή σε σχέση με το σύνολο του 2023, στο 68,6%. Αξίζει να σημειωθεί και στο σημείο αυτό ότι στις κατηγορίες του μη τρόφιμου υπήρξε υποχώρηση του ποσοστού των προϊόντων, που πωλούνται υπό κάποιου είδους προωθητική ενέργεια, όπως τις καταγράφει η NielsenIQ.